Gå til innhold
Fiskersiden

Prøvde meg etter Havål og skate.. Det gikk dårlig.


boblerør
 Share

Recommended Posts

Tenkte kroppen hadde godt av en edru-helg etter gammelt, begynner å bli en stund siden det nå. Så da fant jeg ut at en liten tur for å prøve meg etter havål/skate i øygarden hadde vert noe. Så da pakket jeg bilen (Den var vel egentlig ferdigpakket siden jeg aldri gidder å pakke ut av den etter fisketurer) og satte kursen mot øygarden, jeg fikk ikke fisket på den plassen jeg hadde plukket ut på kartet, siden det var skiltet Annlegs arbeid + ADGANG FORBUDT, så da fant jeg meg en kai like ved (kollsnes). hadde ikke troen på plassen egentlig, men veldig greit med to STORE lyskastere rett over meg da jeg hadde glemt hodelykt+lommelykt. slengte ut noe agn, men det var ikke mye liv der. etter ca to timer hadde jeg ett run som ikke satt, men agnet var borte.. hadde 3 stenger ute med stort agn, men ble ikke noe på det. mot slutten hadde jeg 3 run til som ikke ville sitte.

Hele tiden fisket jeg med noe lettere agn på bunnen og en liten spinner med en liten makrellbit på kroken. mye småpale som var perfekt som agn, 150-300g... Mangen av palene hadde store åpne sår etter å ha blitt "prøvespist" av større fisk... går sikkert noen fine fisk der også..

MEN....... her kommer høydepunktet, jeg hadde noe lite agn liggende på bunnen rett under brygger, uten at jeg merket at det nappet noen gang. så overaskelsen ble stor da jeg sveivde opp for å bytte agn..

65564_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25840/65564.jpg

65565_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25840/65565.jpg

65566_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/25840/65566.jpg

PADDETORSK og ny art for meg :blush: og turen var reddet :lol::lol:

Nå venter gjeddene på meg, så det er vel bare å ta turen, bilen er ferdig pakket:)

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus: blir utstyret borte er jo det bare en god grunn til å kjøpe nytt:) he he.. neida, sliter ikke med denn slags her. bor ikke i tettbebodd område..

Rønsingen: JA, tenkte på hellandsvannet. Venter bare på en kammerat skal vokne til livet. skjer vanligvis i halv to tiden..

Art tatt på rein flaks teller like mye som målrettet fiske etter art:) heligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LasseB : stemmer 100% med det Chironomus sier om bunn og dybde. fikk den vel på ca 5-6meter og steinete bunn. satt ofte fast i bunnen.

Krheldal: ligner veldig på rumpetroll ja, bare litt større...

kjerring skulle jeg gjerne fått meg, får se i helgen. Unge kommer da minst 9mnd etterpå. Vist der ikke kommer ett skummelt brev i posten etter en fuktig aften :) he he

Bikkje, Nei takk..

Endret av boblerør
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.