Gå til innhold
Fiskersiden

Dersom du skulle bruke 30000 ?


KjellArne
 Share

Recommended Posts

I løpet av 2010 feires 50 årsdag. I den anledning har jeg tenkt å bruke "masse" penger på en fisketur.

Hvor ville du dratt og hva ville du fisket etter ? Årstid spiller ingen rolle. Dersom noen har noen tips vil jeg bruke disse i planleggingen, største drømmen min er Blue Marlin samt å få slettet medlemskapet mitt i

ENSC (ego non salmon capere).

Mange nettsteder tilbyr jo turer men jeg synes det er vanskelig å vurdere kvaliteten, vil jo gjerne både ha fisk jeg husker resten av livet samt bo og spise godt.

Sef en fordel om aktiviteter for kona og tenåringsdatter finnes på stedet, men hun er ingen fisker.

Endret av KjellArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du sier ingenting om perioden som Du har tenkt aa reise, saa jeg faar ta noen sjanser her:

1/Om Du skal baade slette medlemskap i ENSC og ta med familien, da burde Du satse paa Skottland og Tweed i Oktober. Vaermessig kan det nok vaere det samme som aa vaere i Norge, MEN paa denne tiden fanges det mellom 3 og 400 laks hver uke i elven!! :D Kona kan dra til Edinburgh for aa shoppe og se paa de mange severdigheter og Du burde kunne faa deg noen lakser paa flue!!

2/Neste alternativ er Alaska: Perioden: hele sommer. Ta en tur med hele familien paa en av de mange elver som finnes der og bruk en ferdig pakke med guide og gummi baat. Kamp ved elven, fang fisk til Du blir troett av det og jeg kan nesten garantere at hele familien vil faa sitt liv's natur opplevelse.

3/ Snakk med kaptein Aleksander her paa forumet og se hva han kan fikse for Deg i Kenya, blue Marlin eller annet store fisk. familien kan kose seg paa stranden. Men jeg er ikke sikker paa at NOK 30000 rekker for hele familien?

4/ Island er eller ikke dum i September/Oktober med hensyn til slettingen av klubb medlemskap men igjen tviler jeg paa at budsjettet vil rekke for hele familien.

5/ Argentina og Sjoe Oerret i Februar eller Mars. Men da maa Du reise alene

6/ Kuba og Tarpon burde ogsaa vaere innen rekkevidde for ditt budsjett, men uten familien.

GOD TUR! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme opp hit så skal jeg for halve summen garantere at du blir kvitt den nullen i statistikken.

Ellers så MÅ jeg bare anbefale å fiske tarpon for resten av pengene - noe særlig heftigere på f.eks flue skal det mye til å få til... Men destinasjonene er mange. Florida for noen av de største, det samme med f.eks Belize, ellers er det mange bra steder i karibien med litt mer moderate størrelser, men bevares 50 kg tarpon sparker fra seg det også...

(Personlig hadde jeg ikke vært i tvil - da hadde det blitt tarponfiske med flue for alle penga)

(Til første del av svaret: For et lite mellomlegg skal jeg få noen kompiser til å holde mor og datter opptatt hele oppholdet ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar så langt, mange interessante forslag. Har egentlig ikke satt noe budsjett ennå, det eneste som er sikkert er at dette skal være mitt livs tur/opplevelse og jeg har ikke tenkt å snu på krona, for å si det sånn. Er åpen for alt, 1 uke, 4 uker, flere mindre turer er også aktuellt. For å øke sjansen for godkjenning på hjemmebane hadde det vært kjekt at de følte jeg tenkte på de å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye knalle fisk på å rundt Mauritsius, jeg legger penger på bordet å blir med :)

Egypt, røde havet ?

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havfiske på Asorene. Bryn deg på arter som atlantic blue marlin, white marlin, dorado, blue fin tuna og big eye tuna for å nevne noen. Reiser selv ned neste sommer.

Sesongen begynner tidlig juli og varer til september/ut i oktober avhengig av været. Sjekk spesielt ut bildeseksjonen på siden.

www.azoresmarlin.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil slå et slag for Costa Rica. Fantastisk land å feriere i. Avslappet og hyggelig, perfekt klima, fantastisk natur og dyreliv, perfekte strender, rått havfiske, og rimelig. Var der med kone og barn i 3 uker juni i fjor. Anbefaler juni, da er det lavsesong der, og samtidig ikke så sinnsykt varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.