Gå til innhold
Fiskersiden

10 kilos i Mingevannet


x3msport
 Share

Recommended Posts

selv veier jeg 95 kg og 178cm da

og trer da ikke den inn i kamera

sån jeg ser på det så holder vel vi gjedda på samme måte omtrent vel?

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett en gjedde på 5,4 kg som har sett så stor ut før, så det var et dårlig bilde å bruke til sammenlingning ihvertfall. :)

68574_s.jpg

8 kg

68575_s.jpg

også 8 kg

68580_s.jpg

8,2 kg

68576_s.jpg

15kg Taken by S.U

EDIT:

I tilegg så skriver trådstarter at han verken hadde vekt eller målebånd?????

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de glemte vel vekta hjemme da kanskje. Men han skriver også at de fikk en kompis til å komme med vekt så de kunne veie den. Synd med lengden de ikke fikk målt såklart. Kanskje han har noen flere bilder å komme med. Uansett så synes jeg det er litt dårlig gjort å ødlegge gleden til en som nettopp har perset og helt sikkert er temmelig fornøyd, når han skriver at han veide gjedda med 2 vitner tilstede, i tillegg til at han holder en fisk som ihvertfall etter mitt øyemål ser ganske så stor ut. Vanskelig å se hva en fisk veier ut fra et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de glemte vel vekta hjemme da kanskje. Men han skriver også at de fikk en kompis til å komme med vekt så de kunne veie den. Synd med lengden de ikke fikk målt såklart. Kanskje han har noen flere bilder å komme med. Uansett så synes jeg det er litt dårlig gjort å ødlegge gleden til en som nettopp har perset og helt sikkert er temmelig fornøyd, når han skriver at han veide gjedda med 2 vitner tilstede, i tillegg til at han holder en fisk som ihvertfall etter mitt øyemål ser ganske så stor ut. Vanskelig å se hva en fisk veier ut fra et bilde.

Skulle på ingen måte ødelegge noe gledde over en pers...men stiller spm ved vekta. Itilleg så sier trådstarter at han ikke hadde vekt eller målebånd men ringte til en kompis??? etter en vekt??? lever den gjedda lenger ell?

Sef kan bilde lyve litt ja, er enig at det Kand det ja. Er opplysningene til trådstarter riktig så skal jeg sef legge meg paddeflat, men jeg må få lov til å utrykke min skepsis i motsatt fall.

Jeg gratulerer trådstarter om dette er pers uanset vekt og str

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken ble veid på en salter samson vekt og veide 10,4 kg med bløtt BFT veienett. Tviler på at vekten viste feil. Jeg er 1,90 cm og 115 kg. Tipper at lengden på gjedda var rundt 108-110 cm.

DSC00296.jpg

Dette er en gjedde på 91 cm tatt i Langen

DSC00272.jpg

Dette er en gjedde på 5 kg tatt i Femsjøen.

Du kan jo sammenligne med disse! Ingen tvil om at gjedda var 10 kilo!

Ringte til en kompis som kom med Salter Samson vekt lånt fra M&M. Bagget gjedda og veide den ved Trøskenbrua. Hadde det vært snakk om liv ved en slik gjedde hadde jeg heller sluppet den ut enn å veid den. Slike fisker har all sin rett til å leve videre!

Endret av x3msport
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på ingen måte ødelegge noe gledde over en pers...men stiller spm ved vekta. Itilleg så sier trådstarter at han ikke hadde vekt eller målebånd men ringte til en kompis??? etter en vekt??? lever den gjedda lenger ell?

Hehe... Ganske fin kommentar etter å ha postet bilde av deg selv med en haug daue gjedder :blink:

Ikke noe vondt ment!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ganske fin kommentar etter å ha postet bilde av deg selv med en haug daue gjedder :o

Ikke noe vondt ment!!! :)

ja hehe ironisk nok hehe

en er stoppet ut og 4 av de ble mat, solgt i mosseregionen

Fisken ble veid på en salter samson vekt og veide 10,4 kg med bløtt BFT veienett. Tviler på at vekten viste feil. Jeg er 1,90 cm og 115 kg. Tipper at lengden på gjedda var rundt 108-110 cm.

Dette er en gjedde på 91 cm tatt i Langen

Dette er en gjedde på 5 kg tatt i Femsjøen.

Du kan jo sammenligne med disse! Ingen tvil om at gjedda var 10 kilo!

Ringte til en kompis som kom med Salter Samson vekt lånt fra M&M. Bagget gjedda og veide den ved Trøskenbrua. Hadde det vært snakk om liv ved en slik gjedde hadde jeg heller sluppet den ut enn å veid den. Slike fisker har all sin rett til å leve videre!

Da er jeg overbevist

:blink: Gratulerer med med ny pers :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.