Gå til innhold
Fiskersiden

Hva spiser du på juleaften?


toppknot
 Share

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pinnekjøtt ??? sitte å gnage på bein,på en festdag som julaften? åneidugitt :) Her blir det skikkelig svineribbe med alt tenkelig tilbehør,løitens linje hører også med....forresten ønsker jeg dere alle en riktig god jul uansett hva dere måtte finne på å putte i gapet julaften :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The same procedure as every year James:

Ribbe med myttji tilbehør. Og Røras tyttebærsyltetøy må det være :lol:

Drikke: Gammel Opland og juleøl (Dahls).

And to the "desert":

Selvplukkede multer fra Femundsmarka (lett oppvarmet) med vaniljeis. Og med en dært eller to med Sherry (Cream Amoroso) oppi :P

Som alltid.

Kaffe Avec utpå kveldinga. Pluss million kakesorter/iskake som ikke blir rørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, er flere og flere bønder som holder villsau her i distriktet. Og jeg antar da at disse også leveres til Gilde når det nærmer seg jul

:lol: Villsauen består av to arter sau som begge er skapt for å greia seg ute heile året. I vinterhalvåret vert dei som regel gjeve litt rundballefor som suplement til det vestlandsnaturen har å byda på. Kjøttet er mørkere og held mykje mindre fett enn på tamsauen. Smaken er og forskjellig frå tamsau, med innslag av viltsmak og prega av "dei lokale urter". Prismessig er det desverre og stor forskjell, men om ein kan handle det på eit gardsutsal vert det meir overkommeleg. Spekekjøtt av villsau er foresten ein annan høydare som ambefales. :P

Artane er over 1000 år gammal, og den vert og kalla "norsk ursau."

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter dagen med Sylte å lefse med eddik duppe :lol:

så blir det Ribbe med sprø svor, innmat kaker/pølser,medister kaker/pølser, men mandelpotet, surkål og rødkål,hjemme bakt lefse å tytting.

:lol:

drikke: juleøl-Løiten linje

deser: riskrem med rødsaus å multe krem

etter at alt roer seg ned på nata så er det min stund alt lys er slukket bare tre som lyser da tar jeg frem cocnac av merke hardy å 4 cl i glass, da er det god jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.