Gå til innhold
Fiskersiden

Til mods og ledelse


ThorEH
 Share

Recommended Posts

jeg har ett lite jule (eller nyttårsønske) til alle mods her på forumet...

Kan dere ikke være så snill begynne å innføre ett strengere regime på trådtitler, nemlig at de skal være beskrivene om hva de handler om! Det er tross alt 2 linjer til disposisjon. Da kan man jo ha noe spennende og fett i første linja, og heller noe mer beskrivende i linje to.

Alle tråder som ikke har dette (altså noe som sier litt mer enn ett ord om tråden) får en "advarsel" fra moderator postet i tråden (en standard klipp og lim melding(noe jeg har sett på Diskusjon.no sine forum)) - så om trådstartert ikke følger oppfrodringen innen f.eks 24 timer så blir tråden stengt uten noe mer dikkedarier ?

mvh,

Snille-Thor

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo snilt snille-thor :)

Du tror ikke folk slutter legge inn raporter om de blir sletta da :)

kan kjønne ting blir sletta om det er svada men ..ikke alle som er inne innen 24 timer etter de har lagt innen post

Leser du hva jeg skriver ? Jeg snakker ikke om innholdet i trådene, men tittlene/overskriftene på trådene. Det tar deg jo bare 5 sekunder ekstra å skrive i linje to i tittelen : isfisketur på Glomma ?

Er lei av tråder som bare heter "laks", "hvorfor", "Jaren" eller "Kristoffer"

Hunter :

hvorfor er det 24 timers jobb, mer enn det er i dag - Dere leser "alle" tråder allerede i dag ? Dere skummer ihvertfall alle overskriftene på jakt etter spam - da må det vel være minste sak i verden å poste ett ferdig skrevet innlegg i alle tråder som ikke har en beskrivende tittel ? Jo flinkere man er i beynnelse, jo fortere får man bukt medf problemet

EDIT : la til litt

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig med deg at denne typen tråder kan være et irritasjonsmoment. Derfor mener jeg også at det er bedre med en anmodning om å være mer detaljert i beskrivelsene.

Men å begynne å med advarsler av denne grunn ser jeg ikke helt den store verdien av. Det er mer enn nok å gripe fatt i for meg og de andre modsene om vi ikke skal passe på dem som "slurver" litt i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden vil ikke være borte, den er bare stengt....

Så da er det jo abre å sende en PM til en moderator om å be den bli åpnet da, så endrer du overskrift (om du har glemt deg)

Men å begynne å med advarsler av denne grunn ser jeg ikke helt den store verdien av. Det er mer enn nok å gripe fatt i for meg og de andre modsene om vi ikke skal passe på dem som "slurver" litt i tillegg.

Hvem snakker om advarsler ? Jeg snakker om ett innlegg fra en moderator hvor det står at denne tråden mangler en beskrivende tittel og vil bli stengt om det ikke blir endret på (innen f.eks 24 eller 36 timer)

Vil vi ikke ha ett så bra forum som mulig, som det skal være så lett som mulig å søke i ? Jeg kan ikke skjønne at dette skal medføre mye extraarbeid - ihvertfall ikke mer enn noe uker til folk skjønner tegninga.

Det er tross alt MANGE bra tråden som forsvinner i elendige tittler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pønske på evt passende "straffer" og minner om at dette selvsagt har blitt minnet om en rekke ganger før: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...hl=overskrifter

Så skjerpings til alle som er "sleipe" eller late med trådtitler. Det hjelper også folk å finne igjen tråden din om de leter etter den en annen gang, så det er en vinn-vinn-situasjon for trådstarter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt enig, men en oppfordring og påminnelse fra mods innemellom burde vel hjelpe endel på! Slurver sikkert endel selv også på dette området :)

Når man søker i forumet er det trådens innlegg som blir søkt i tror jeg, ikke tittelen på tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker om advarsler ?

Hehe - ser nå at JEG skrev det :) Men har nå endret det, slik at det ikke blir mistolker. Det er ikke advarsler i form av økt advarselnivå jeg ønsker :)

Når man søker i forumet er det trådens innlegg som blir søkt i tror jeg, ikke tittelen på tråden

Det er riktig - men når man søker så er det titlene som dukker opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det bør være opp til trådstarter å avgjøre hvor diffus eller konkret tittelen skal være, i hvert fall hvis det er snakk om fangstrapporter. En diffus tittel kan jo være en del av opplegget med rapporten. Om de som kun tar seg tid (eller kun har tid) til å bare skumme gjennom titlene går glipp av noe bra så er det synd for de. Og at nett-snokerne må jobbe litt ekstra synes jeg bare er bra - de bidrar jo aldri selv, bare skal ha infoen servert så lett som mulig.

Men dette er jo ikke gule-sider for fiskere (som Potemkin så fint formulerte det i en tidligere tråd) eller fiske- wikipedia. Eller er det meningen?

Uansett, Blir kravene for strenge er det jo bare å la være å skrive noe rapport - så blir det i hvert fall ikke noe klager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - fungerer det på Norges største forumsamling (diskusjon.no) så tipper jeg det funker på FS også :)

:) No er vel ikkje det vel ikkje noko stort problem som oppstår dagleg? Dersom ein legg ut ein rapport som vert fjerna av mod, er nok sjangsen for at det vert den siste rapporten, betydeleg auka. Eg trur ikkje det er rett pedagogikk å offentleg stenga ein rapport ute, det er bedre med ein anmodning på PM frå mod med håp om bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjerne at overskrifter er forklarende, men det blir aldri aktuelt å slette rapporter fordi overskriften er litt tynn. Hender jeg legge rinn en undertittel på tråder, men ser ikke dette som et stort problem.

Men selvsagt- det er greit at overskrift/undertittel forteller hva/hvor tråden handler om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ein legg ut ein rapport som vert fjerna av mod, er nok sjangsen for at det vert den siste rapporten, betydeleg auka.

Du leser heller ikke hva jeg skriver ?

Tråden blir IKKE stengt eller fjernet umiddelbart - men den vil bli stengt etter en viss tid om ikke trådstarter etterkommer FS ønske om en mer beskrivende tittel - aldri fjernet ! (dvs før det er gått laaaang tid da)

og for det almennprevantive så er det vel bedre at det kommer ett forklarende innlegg i den tråden som ikke har en beskrivende tittel, en at det blir sendt PM'er (som jo er enda mer tidkrevende for moderatorene) - og ved at moderatorene poster innlegg i den aktuelle tråden så vil jo og flere lese det (og forhåpentligvis etterkomme det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette krever uansett nye ressurser til et allerede overarbeidet moderator team,

Joda, selvsagt vil det kreve noe mer ressurser i en kort oppstartsfase. Men det er ikke mye, all den tid dere stort sett må scanne alle tråder allikevel ?

Men ingenting er bedre enn å få inn flere moderatorer - kan melde meg frivillig jeg :) har jammen noen års erfaring som mod og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ett lite jule (eller nyttårsønske) til alle mods her på forumet...

Kan dere ikke være så snill begynne å innføre ett strengere regime på trådtitler, nemlig at de skal være beskrivene om hva de handler om! Det er tross alt 2 linjer til disposisjon. Da kan man jo ha noe spennende og fett i første linja, og heller noe mer beskrivende i linje to.

Alle tråder som ikke har dette (altså noe som sier litt mer enn ett ord om tråden) får en "advarsel" fra moderator postet i tråden (en standard klipp og lim melding(noe jeg har sett på Diskusjon.no sine forum)) - så om trådstartert ikke følger oppfrodringen innen f.eks 24 timer så blir tråden stengt uten noe mer dikkedarier ?

mvh,

Snille-Thor

undskyld meg, men om ikke du finner en overskrift interesant, så leser du den vel ikke heller?! hvor er det da problemmet ligger?! skulle du like vel være såpass nysgjerrig og åbne den tråden så tar det deg ca 1-2sek og klikke på tilbake oppe i venstre hjørne av din browser om ikke det var interresant.

og hvor ofte er det dette skjer? kanskje de som gjør det ikke er garvede i forum bruk?!

en liten bagatel i mine øjne

fikk sagt mitt.... :)

go jul til alle

Jeg synes det bør være opp til trådstarter å avgjøre hvor diffus eller konkret tittelen skal være, i hvert fall hvis det er snakk om fangstrapporter. En diffus tittel kan jo være en del av opplegget med rapporten. Om de som kun tar seg tid (eller kun har tid) til å bare skumme gjennom titlene går glipp av noe bra så er det synd for de. Og at nett-snokerne må jobbe litt ekstra synes jeg bare er bra - de bidrar jo aldri selv, bare skal ha infoen servert så lett som mulig.

Men dette er jo ikke gule-sider for fiskere (som Potemkin så fint formulerte det i en tidligere tråd) eller fiske- wikipedia. Eller er det meningen?

Uansett, Blir kravene for strenge er det jo bare å la være å skrive noe rapport - så blir det i hvert fall ikke noe klager :)

da blir det hyggeligt på fs kan jeg tenke meg... nej enig her, folk bør få lov til og få den friheten til og døbe en rapport som de vil

Endret av marc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan ikke folk døpe de selv da? står forsåvidt litt om overskrift i forumregler.

Antar det gjelder deg og Thor? Løpte igjennom trådene dine nå så du synder litt du også ;-) selv om de fleste var "utfyllende"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det gjelder deg og Thor? Løpte igjennom trådene dine nå så du synder litt du også ;-) selv om de fleste var "utfyllende"

Du gikk igjennom trådene mine ja.... Tror ikke du har sett så godt jeg Tomhas jeg tipper at 95% av mine tråder har meeeget forklarende tittler. Tar du og sammenligner med ALLE andre brukere så har jeg vel 99%

Se og døm selv folkens - evt se og lær :

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ult_type=topics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og døm selv folkens - evt se og lær :

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ult_type=topics

Jeg synes du er flink til å skrive trådtitler jeg, Thor, til tross for at du visstnok ikke er så garvet i forumbruk...

For å si det rett fra skrumplevern; skjerpings folkens! Det fins ingen unnskyldning for å lage dårlige trådtitler. Vi er mange som prøver å følge med på forumet, men som faktisk også har annet å gjøre de 10-12 timene av hvert døgn vi sitter foran PCen. Skriver du en e-post, selv en uformell til venner og familie, er det fortsatt vanlig høflighet å inkludere et dekkende subject/tema. I et forum med potensielt mange hundre lesere du ikke kjenner burde man i det minste kunne greie noe så simpelt som å gi trådene sine dekkende navn! Og en ting til; det er lov å bruke forhåndsvisning og å kaste et ekstra blikk på hva man faktisk har skrevet før man publiserer en tråd eller et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.