Gå til innhold
Fiskersiden

dorge med brisling..


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

jeg har noen spørsmål angående å dorge med brisling..

-jeg luere først på hvor får man kjøpt brisling,jeg bor i trøndelag da ....

-hvordan dorges det med brisling ? jeg har nettopp kjøpt meg dyprigg og gleder meg til å prøve den....

-hvor får man kjøpt tilbehøret,plasthode/disk.....

håper noen kan hjelpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenske Team Sushi har lagd noen fine brislingholdere som heter Vectra, info og bilde på denne siden

http://medlem.spray.se/olympic500/

Disse tåler relativt høy fart, over 2 knop samt meget enkel å "tackle".

Legger til denne linken og, mest vanlige tackel er vel Anchovy special og her vises optimal gange

http://www.lakemichiganangler.com/tips/bait_action.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to forskjelige typer brisling tackel som jeg bruker. En som har ei wobbler skei og en som ikke har. Den som er uten er skråstilt i forhold til linen. Den vil rotere i vannet men trenger å bli ført ned av noe vis ikke går den helt i overflaten. Ref måsefangst. Kommer tilbake om hvor du får tak i brisling her i trøndelag.. [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få fatt i brisling her i trøndelag er ikke enkelt. Vi fikk ti gjenom en kompis av en som viste av en som kunne ha, men som ikke hadde lell, men naboen hadde noen liggende OSV OSV

Har hørt her en plass at det e mulig å få fatt i dypfryste på en butikk sørafor en plass. [} ;) ][} :D ] Ja, å så, de har jo tint og gått i oppløsning før posten har klart å få de opp hit [ ;) ]

Beklager men, finner jeg noe så får du beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Noen typer agnfiskhoder som er tilgjengelig: Anchovy Special(finnes i 3farger), Crippled finnes i 8farger og 4størrelser, Stingking- leveres med og uten E-chip, Davis anchovy-2str og 4farger-alle disse typene er uten skje og en bør bruke flasher/dodger eller Action Disc foran for å få fin gange på de. Kan også spenne om agnfisken i en liten bue for å få den til å rotere, men av erfaring så slipper krokene feste og agnfisken blir hengende rett.(dvs nesten ingen rotasjon.

Ismo kurki er en type som har skje under-lik wobbler, denne kan fiske meget bra til tider.( kan være litt vanskelig å få til å gå perfekt,men d kan hjelpe å varme skjea litt og rette inn den og eller kjøre med ett pærebly 1,5-2meter foran.

Sild(ansjosplugg.ca 7-10cm) kan brukes på de minste hodene og den minste Ismo Kurki varianten.Ellers så krever de fleste brislingstørrelse-ca.13-15cm.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg tror ikke det er noe problem og få fatt i utstyret,tror det å få tak i brisling er vanskeligst her i trøndelag...

nå er jo jeg helt grønn på dette feltet,men er det andre fisker som kan benyttes i stedet for brisling sild eller småsei... ?[ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.