Gå til innhold
Fiskersiden

Gråhai i Oslofjorden


 Share

Recommended Posts

Feitt! Skulle ikke blitt noe-som-helst glad for en sånn en... Det er jo lov å håpe? Synd det ikke står hvordan det ble fanget og hva den veide. Tipper ca 11-12kg?

Vanlig å fiske etter sei på 30-50m i Drøbaksundet. Med makrellagn. Tipper den bet på under slikt fiske. Vet det har blitt tatt andre der under pelagisk fiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men burde det ikke slå "Tone" at hun blander to fangster - med tanke på at verken sted, størrelse eller art passer med tope-fangsten i Oslofjorden?

...og hvorfor kommer slike tropefangster nå? Slikt skjer hvert år - havbrasmer og haier - burde ikke oktober/november være en mer logisk tid for slikt? Noen som har en god forklaring på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Forklaringa på at fangstane kjem no kan jo godt vera tilfeldigheiter. Når det berre blir tatt eitt eksemplar år om anna, er det ikkje så enkelt å snakke om mønster. Eg trur i alle fall det har meir med tilfeldigheter å gjere enn global oppvarming.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han polakken med spinner-haien må ha hatt litt panikk et øyeblikk der, siden han skulle løpevekk fra en fisk på land.......

synes det var en smule drøyt med 35grams spinner på SØ-fiske.

men han ska ha ros for å ha satt ut fisken. fant tydeligvis motet igjen. hvis det er som kjetillund sier at det fanges slike gråhaier på 10-12kg hver vinter, så kan det i teorien røske godt i balansen til en isfisker snart da? håper det blir meg :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han polakken med spinner-haien må ha hatt litt panikk et øyeblikk der, siden han skulle løpevekk fra en fisk på land.......

synes det var en smule drøyt med 35grams spinner på SØ-fiske.

men han ska ha ros for å ha satt ut fisken. fant tydeligvis motet igjen. hvis det er som kjetillund sier at det fanges slike gråhaier på 10-12kg hver vinter, så kan det i teorien røske godt i balansen til en isfisker snart da? håper det blir meg :) !

De fleste jeg har hørt om har vært 1-5 kg. Men har hørt om 4-5 fangster..

Søkte på gråhai på Fiskipedia. Artig bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.