Gå til innhold
Fiskersiden

Februar starter bra, med grusing av pers


Rage
 Share

Recommended Posts

Kaldeste laget.....

Rapporten din er mangelfull også... :o Rå størrelse på fisken

Her er det vel mer sjalusi en go kunnskap.

"Kaldeste laget"

Kan fortelle deg at på lørdag var vi på steinsj. å tempen viste 7,5 grad, ikke en stang, ikke et borr, ikke en sekk kom ut av bilen. I stedet gjøre vi litt rundt å snakket om go plasser.

På søndag var det 5,5 grad på morningen, og jeg kan med sikkerhet si at det ikke ble noe kaldere.

Nei ikke kom med slike flåsete ting, men jeg håper jo at troverdigheten til Andreas,Robin,Kim og meg er hakke større en din.

For meg så setter jeg livet til gjedda høyer en mye annet her i livet, så når du kommer med slikt tull blir jeg rett og slett litt forbannet. Hold deg for go til det ansvarlig redaktør.

Bare å gratulere Andreas med sin alle første ismeite gjedde. Noe har hår i ræva som er av gull.

:angry::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er det vel mer sjalusi en go kunnskap.

Først og fremst grattis med en flott fisk !

Om det er sjalusi Remy disker opp med kan sikkert diskuteres, men at rapporten er mangelfull i henhold til vanlig kutyme her på forumet ang linking til eksterne sider og blogger er vel hevet over enhver tvil ?

Hvorfor ikke bare legge hele rapporten inn hit ? Ble han nektet av deg å bli med på tur da Walmann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt mer givende å ta en kikk i denne tråden enn å lese endel andre "fullverdige" innlegg.

Joda, siden denne tråden i det minste starter med ett par bilder så er jeg ening i det - samt at det er mye tråder som er kjedeligere enn å se bestemor vaske trusene sine... Men det er vel ikke peonget, hva er vitsen med å legge en tråd i fangstrapportforumet når man bare linker til en ekstern blogg ? Er ikke poenget med ett slikt forum som dette å gi litt tilbake til alle de andre -her på forumet- som har hjulpet oss frem dit vi er i dag...? Samt å gi noe tilbake til de som gidder å drifte dette forumet ?

Og hva er ett fullverdig innlegg?

Det tror jeg du skjønner, i tilfelle ikke - la oss kalle det en "fullverdig fangstrapport" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Hvis fangstrapporter gikk fra det de er i dag til å bli rene linker til andre sider så skulle jeg vært enig i mye av det du nevner.

Personlig syns jeg denne tråden spriter litt opp ved at den er som den er. Det at det linkes til en blogg som i tillegg er veldig gjennomført og inspirerende, samt er laget av en person som også er et aktivt medlem av forumet, ser jeg utelukkende positivt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det linkes til en blogg som i tillegg er veldig gjennomført og inspirerende, samt er laget av en person som også er et aktivt medlem av forumet

aktivt medlem ?? Hvordan definerer du aktivt medlem - Walmann har vel "boikotta" FS i snart 2 år ;) Peder er vel ikke veldig aktiv lenger han heller :)

Selvsagt er bloggen fin osv - er ofte innom og ser selv, men det er heller ikke poenget ?

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt stusselig at slike rapporter nesten bestandig skal ende opp med slike diskusjoner.. Gled dere over fangsten til Andreas.! Det er vel ikke så rart at folk heller velger å skrive på bloggen sin når det skal være så vanskelig å legge ut rapporter på fs uten å få kritikk.. Be Nice ;)

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

aktivt medlem ?? Hvordan definerer du aktivt medlem - Walmann har vel "boikotta" FS i snart 2 år ;) Peder er vel ikke veldig aktiv lenger han heller ;)

Selvsagt er bloggen fin osv - er ofte innom og ser selv, men det er heller ikke poenget ?

Om han har boikottet FS i snart 2 år eller ikke, kjenner jeg ikke til. Jeg ser på antall poster folk har/har hatt og hvis de har trappet ned aktiviteten på FS..vel, da er det kanskje opptil flere grunner til det, noen av de kanskje synlig i denne tråden til og med? :)

Skal det begynne å pirkes på ting på FS så er det etter min mening helt feil ende å begynne i om man griner på nesa over at en fangstrapport innholder få ord og en link til en blogg.

Men kanskje vi kan være enige om å være uenige, er ofte en ålreit ting det og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Rages måte å gjøre det på er genial. Det var neppe noe alternativ å lage full rapport på FS så da er dette en artig måte å gjøre folk oppmerksom på storfangsten.

Og det er vi brukere takknemlige for. Både denne og andre storgjeddefangster som blir fortalt om på FS er svært velkomne. Det er moro for oss som ikke har mulighet til (eller prioriterer) slike turer så ofte å likevel få med seg hva som skjer der ute. Og det skjer mye på gjeddefronten som aldri når FS.

Jeg har sagt det før og sier det igjen: Når FS stadig kritiserer eller stiller masse krav til fiskerapporter, ja, da dropper bare folk å skrive de, i hvert fall på FS. Og det er ingen tjent med

I det hele tatt så stusser jeg litt over FS-redaksjones holdning til rapporter. Selv tror jeg at rapporter er noe av det viktigste for å rekruttere nye lesere/brukere og få de til å fortsette å stadig komme innom FS. Og dermed opprettholde de høye tallene som gir grunnlag for de høye annonseprisene. Uten rapporter stopper FS opp, og det er jo rapporter fra fisketurer jeg selv er interessert i når jeg klikker meg inn på FS i en pause på jobben eller hjemme.

Men det virker ikke som om FS-redaksjonen ser det på samme måte. Man får nesten inntrykk av at det er legge ut fiskerapporter er et gode man aller nådigst får lov til – men da må man passe på å tilfredstille en rekke krav.

FS-redaksjonen burde heller være takknemlige for at man legger ut rapportene på forumet deres, og heller med forskjellige virkemidler oppfordre til det.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke redaksjonen som har kjørt noen sak her Gabbe, men bare meg, gode gamle grinebiteren.

Selv tror jeg at rapporter er noe av det viktigste for å rekruttere nye lesere/brukere og få de til å fortsette å stadig komme innom FS. Og dermed opprettholde de høye tallene som gir grunnlag for de høye annonseprisene. Uten rapporter stopper FS opp, og det er jo rapporter fra fisketurer jeg selv er interessert i når jeg klikker meg inn på FS i en pause på jobben eller hjemme.

Og nettop derfor så burde man vel ønske dem på forumet - ikke i eksterne blogger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en drømmesituasjon ville være at alle la ut rapportene sine her, men nå har jo mange valgt å kjøre en annen linje. (egen blogg, egen hjemmeside osv) Og da synes jeg det er mye bedre at de legger ut litt av det her + link enn at de ikke legger ut noe her.

Og det med FS-redaksjons holding til rapporter er noe jeg har merket meg over lengre tid.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forum overlever ved å være en lenke-sentral for andre sider, og det blir ikke særlig interessant for brukerne dersom trådene bare er linker til andre sider heller. De fleste har begrenset surfe-tid og det å hoppe fra side til side er da ikke særlig kjekkt.

Hvis man vil dele noe med FS-brukerne poster man det, hvis ikke poster man det ikke ;)

Jeg synes Rages måte å gjøre det på er genial. Det var neppe noe alternativ å lage full rapport på FS så da er dette en artig måte å gjøre folk oppmerksom på storfangsten.

Det du sier er altså at det er greit for deg at han ikke vil ha innspill fra brukerne på FS men han vil gjerne ha trafikken fra de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe snakk om å være en lenke-sentral, men at det innimellom alle fullverdige fangstrapporter også er noen lenke-tråder med kun 1 eller 2 bilder kan da ikke være så farlig? Når alternativet er at de ellers kun skriver på bloggen?

Det du sier er altså at det er greit for deg at han ikke vil ha innspill fra brukerne på FS men han vil gjerne ha trafikken fra de ;)

Tviler på at Rage tenker slik

Og posten hans her øker jo trafikken her også

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alternativet er at de kun skriver på bloggen er ikke det noe vi kan gjøre noe med.

Men spm blir jo da hvorfor man vil poste link?

Og du vil ikke tro hvor mange slike linker vi fjerner i løpet av et år, men Rage la jo ut noen fine bilder også og da er vi mindre strenge. En blogger kan 10-100-gange trafikken sin ved å linke hos oss, slipper vi det løs tar det av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.