Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde i brakkvann


SMS
 Share

Recommended Posts

Gjest sjefsfeskern

Gjeddefiske blir gjort andre steder. Men syntes der og da at det virket som en god ide å teste om det var gjedde å få der, samtidig som vi fisket sik(Nebbsik). Brukte fem ismeitestenger, men uten et run å få. Det ble masse sik da ihvertfall[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av sjefsfeskern

Gjeddefiske blir gjort andre steder. Men syntes der og da at det virket som en god ide å teste om det var gjedde å få der, samtidig som vi fisket sik(Nebbsik). Brukte fem ismeitestenger, men uten et run å få. Det ble masse sik da ihvertfall[ :o ]

Sikkert muligheter for stor fisk der nede,men det handler vel om

å være der på rett tidspunkt[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Ok. Det var garantert feil tidspunkt da jeg prøvde meg. Seut er antageligvis det eneste stedet jeg har ismeitet to ganger etter gjedde uten å merke livstegn. Synes det er rart at ingen av de jeg har fisket med der har mistet hverken lokkemeitepilker, mormyskaer eller noe som helst annet til gjedda. Jeg sier ikke at jeg ikke trur det er gjedde der, men at det er langt mellom den det er nok fakta. Abbor kryr det av, fikk en "liten tass" på 1160 gram der i fjor høst.[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv tatt mindre gjedde ved 2 anledninger i Drammensfjorden, nærmere bestemt Lierstranda. Men dette er spredt på flere års fiske, og jeg har knapt hørt om andre fangster av arten der.

Har forøvrig observert vederbuk i selve Svelvikstrømmen.

Ser ellers at mengden abbor i indre deler av fjorden varierer veldig, har en mulig teori på at det kan ha med salinitetsnivå og lagdeling av salt kontra ferskvann. Uten at jeg på noen måte kan dokumentere dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.