Gå til innhold
Fiskersiden

monsterhåv


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Monsterhåv = Vivtek

Vivtek

Importeres av Seeberg, slik at de fleste butikker kan skaffe den.

Hør hva gutta på fullpott.no skal ha for den, de har topp srvice og gode priser.

fullpott.no

3m skaft har heller ikke denne her, men det er den største håven jeg har sett. Bruker en slik til trolling of den fungerer bra.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fisk skal du håve?

Grunnet akvariehold, har jeg prøvd diverse håver for å fange småfisk med. En løsning var å montere en sammenlagbar håv på et skaft, noe som fungerte en stund. Ulempen var at selve "håvhodet" var ganske veikt, noe som gjorde at den til slutt klappet sammen for godt. Løsningen ble en solid hjemmelaget variant med håvring rundt en meter i diameter i armeringsjern, og håvnett i stiv myggnetting. Skaftet er av ganske tykt tre (klarer ikke å gripe rundt med en hånd), forsterket med glassfiber. Skaftet er solid nok til at jeg kan sette fullt trøkk på hoven, ved å spenne skaftet mot låret mens jeg presser ned med armene. Denne var ikke egnet til å håve stor fisk (pga myggnettet), men fungerte ypperlig når gutta i akvariet skulle ha mat. :P (Kjenner jeg savner muligheten til å ha stooort akvarium.)

I prinsippet er det ikke noe i veien for å lage en tilsvarende håv, med govere nettdimmensjon, for sportsfiske. Ulempen med "min håvpatent", er selvfølgelig at skaftet ikke er teleskopisk, og at den veier endel. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke Seeberg begynne med Stowmaster da Tom Ole?

Den største modellen der har en netbag på ca 1x1 meter 121cm dypt, vet ikke hvor langt skaftet kan bli, men total lengde er 295cm og håvene kan og pakkes sammen.

Michael

Jo, det skal komme noe greier. Men, den store håven er ikke på lager enda i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke Seeberg begynne med Stowmaster da Tom Ole?

Den største modellen der har en netbag på ca 1x1 meter 121cm dypt, vet ikke hvor langt skaftet kan bli, men total lengde er 295cm og håvene kan og pakkes sammen.

Michael

Denne høres ikke dum ut. Si ifra hvis denne dukker opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.