Gå til innhold
Fiskersiden

Nordsjøreka Lakseagn


magx
 Share

Recommended Posts

Jeg fisker i Etneelva, der er vi i hvertfall nøye med mål og regler. For min del har jeg ikke opplevd noen blanke på enda , så for meg har det desverre aldri vært et "problem" med størrelsen, (på fisken).

Vet ikke om noen som lurer seg til reker i Etneelva, inkl. meg selv, selv om jeg har mange Nordsjøreka glass. Men i år vil jeg prøve reka i sjøen ved utløpet til elva, ser frem til det. [^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I drammens elva brukes reke for å få ut tamlaks, ref Aof repotarsje. Små sjøørret har jeg me selvsyn sett i orkla og gaula hvor det ble lempet opp mender med små fisk. Spesielt i nedre deler av elvene.

Om jeg ikke husker helt feil så var det vel også et repotarsje i Aof, hvor det ble tatt mye "små fisk", bare den var blank og lignet sjø ørret i Gaula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg kjente forholdene rundt/i Drammenselva godt jeg... men ser at hver dag kan man lære noe nytt; hvor står det skrevet at man bruker reke for å fiske effektivt opp oppdrettslaks i Drammenselva?

Jeg har fiska der siden 1991 og kan ikke huske at O-fisk i Dr.elva er noe nevneverdig problem![ :D ]

Edit: ellers tror jeg jeg husker at det var nevnt i en reportasje fra Ågårdselva i Østfold - er ikke sikker men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel all laks tatt i Drammenselva en form for oppdrett, i og med kultivering skjer i betydelig omfang - men ikke O-laks i den forstand vi forbinder med O-laks.

Ett og annet individ av O-laks blir tatt også her, men det er kun i et svært begrenset omfang. Noe problem er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.