Gå til innhold
Fiskersiden

vurderer surfstang nå ass


poppe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Har btw vært en liten tur inne på lystfisk.dk og sett på det settet med den DAM stanga, og der ser jo veldig bra ut..!!

Men må vel regne med litt ekstra i frakt og toll ?!?

Det blir nok litt ekstra i toll og frakt, men i tillegg så trekker de fra den danske momsen. Så da er det jo i grunn kun frakt man betaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kjetil L

Går det an å være så "frekk" at man spørr om de vil sende f.eks stanga di Thor som gave??

vet ikke helt hvordan skikk og bruk er innenfor det område.

Da må man nesten spørre om det kan sendes fra privatperson også, siden det ikke hjelper at det blir sendt som gave fra et firma....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

sitat:Opprinnelig postet av L

Går det an å være så "frekk" at man spørr om de vil sende f.eks stanga di Thor som gave??

vet ikke helt hvordan skikk og bruk er innenfor det område.

Da må man nesten spørre om det kan sendes fra privatperson også, siden det ikke hjelper at det blir sendt som gave fra et firma....

Ok, det tenkte jeg ikke på.... [:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Ikke hør på Remy du Poppe :-) Du klarer deg helt fint med multi sålenge du skal bruke haspel, MEN da er det viktig at du bruker en lang og god fortom av mono (15meter+)

Ikke hør på ThorEH du Poppe :-) Du klarer deg helt fint med mono sålenge du skal fiske.

Multi koster mer enn det smaker. En god mono av bra kvalitet på ca 0,35 holder fint til vanlig kystmeite/surf. Alvorlig talt: Multi snørene har en tendens til å fremmes som det eneste alternativet. Du vil allikevel få fisk med mono. Sansynligvis ca like mange og like store fisker - men til 1/3-1/2 av prisen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poppe : Settet fra DK ser ut som et bra sett for å finne ut om du vil fortsette meg meite i sjøen.

Begynn gjerne med mono på snellen om du er usikker, så kan du eventuelt etterhvert prøve deg frem med multi på en ekstra spole (om du har det til den snellen du skal bruke) for å finne ut hva du foretrekker selv.

Jeg foretrekker å bruke multi sene da jeg mener den gir best napp indikasjon når man passerer 150 meter med sene ute (nei, Lasse16... jeg kaster ikke så langt.. men jeg skal ned til bunnen ut dit jeg kaster også). Videre er det mindre avdrift på grunn av strøm med tynnere sene, men det må du se opp i mot der du skal fiske mest.

Bruker mono på kystmeite stangen min (som er Fox Warrior) og multi på begge surf stengene.

Til slutt vil jeg bare legge til at mine valg av snøre er utifra at jeg bruker haspelsnelle... skal du bruke multiplikator snelle er det KUN mono som gjelder.

Snørene er : Fireline (gul) 0,25, Leidland sitt 0,25 og Penn Super Surf 0,35 (kjøpt fra veals for en drøy hundrelapp for 1.000 meter [ :) ] )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Trym

Poppe : Settet fra DK ser ut som et bra sett for å finne ut om du vil fortsette meg meite i sjøen.

Begynn gjerne med mono på snellen om du er usikker, så kan du eventuelt etterhvert prøve deg frem med multi på en ekstra spole (om du har det til den snellen du skal bruke) for å finne ut hva du foretrekker selv.

Jeg foretrekker å bruke multi sene da jeg mener den gir best napp indikasjon når man passerer 150 meter med sene ute (nei, Lasse16... jeg kaster ikke så langt.. men jeg skal ned til bunnen ut dit jeg kaster også). Videre er det mindre avdrift på grunn av strøm med tynnere sene, men det må du se opp i mot der du skal fiske mest.

Bruker mono på kystmeite stangen min (som er Fox Warrior) og multi på begge surf stengene.

Til slutt vil jeg bare legge til at mine valg av snøre er utifra at jeg bruker haspelsnelle... skal du bruke multiplikator snelle er det KUN mono som gjelder.

Snørene er : Fireline (gul) 0,25, Leidland sitt 0,25 og Penn Super Surf 0,35 (kjøpt fra veals for en drøy hundrelapp for 1.000 meter [ ;) ] )

Var det en mobb?[ :D ][ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.