Gå til innhold
Fiskersiden

SØ i Østfold


 Share

Recommended Posts

Var ute en liten tur med flua på Jeløya i dag/ettermiddag,vind og noe farget vann innved land enkelte steder,3 småtasser som ble satt ut + noen hogg på flua...mye vann idag,sikkert pga av vindretningen/fullmåne. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en liten tur med flua på Jeløya i dag/ettermiddag,vind og noe farget vann innved land enkelte steder,3 småtasser som ble satt ut + noen hogg på flua...mye vann idag,sikkert pga av vindretningen/fullmåne. :lol:

Ny tur i morges på Jeløya,et utall ørret på land,alle satt ut igjen,mye farget sø men morro lell".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i morges på Jeløya,et utall ørret på land,alle satt ut igjen,mye farget sø men morro lell".....

Så det er bra fiske nå om dagen. Vært veldig gira på å ta meg en tur ut en tidlig morgen egentlig. Ikke fått rota meg til det. Når er det lettest å få fisk nå egentlig. Hørt at høstfiske kan være litt "tricky" etter SØ, men den må vel være sulten den fisken som kommer etter å ha gytt :)

Fiska du ved kjellandsvika eller? tenkte prøve ved Årefjorden snart jeg. hatt endel lykke der før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, ble fisk i helga. Lørdags morgen, knall vær og lite vind. Hadde endel fisk etter og noen som nappa veldig forsiktig. Til tider frustrerende og det tok faktisk litt tid før det smalt. Sånt tærer på en :) , men heldigvis ble det jo action da.

Bare å få en gjør hele turen verdt det, selv stå opp tidlig på lørdag :)

Skal se om jeg ikke klarer å poste et bilde her, første gang B)

BTW: Fisken fikk leve

DSC00029.jpg

Endret av Frederikdebes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Flott stang ja :). Fikk jeg faktisk gratis av en på forumet her faktisk :D

Desverre fikk jeg ikke veid den. Jeg hadde med vekt og tenkte tanken. Jeg vurderte også sterkt å slakte den(høres brutalt ut ;)) Fattern blir alltid like sjokka hver gang jeg slepper ut en fisk. Han ble det nå og :).

Uansett da. Når jeg endelig bestemte meg for at den skulle få livet i behold ble det veldig mye på en gang. Hjertepumpa var i full gang iogmed at fisken blant annet tok 5 reale hopp før den lå trygt i håven. Når jeg fikk den på plass var jeg egentlig bare gira på å ta et bilde og prøve å slippe den ut igjen, så veiingen ble nedprioritert.

Jeg fikk en tidligere i år som var noe mindre og den veide nesten 700gram. jeg vil tippe at dette kanskje kunne vært noe i nærheten av 8-900 gram, men det blir litt gjetting desverre. Neste gang derimot skal jeg satse på vekt og. Prøve å få med meg alt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med hva som funker best som flue for å ta SØ på høsten. Har så mye rart og føler at det er litt random hva jeg egentlig tar fisken på. Har kanskje endel med hvordan inntrekket er og. Har liksom trua på streamertype fluer jeg nå. ser det er endel småfisk i vannet og dette er vel perfekt byttedyr for SØ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute 2 dager på rad nå (har ferie :)). Igår ble det 1 i land. Mista 2 stk faktisk. Flere som har et lite problem når de hopper så fælt? Stemmer at man skal prøve å slakke snøret litt når de hopper ikke sant? Synes det er litt tricky det der, tar jo helt av for noen av fiskene. Er jo litt heftig samtidig som det er veldig frustrerende å miste de.

Denne fikk jeg igår: Den fikk livet i behold.

DSC00030.jpg

Idag var det optimalt. Endel action å se, mye fart i vannet og endel fiskehopp. En "dum" sel kom og ødela i en liten periode. Da var det helt dødt. Mista 1 idag og pga hopping, men klarte å lande 2 stk. Disse ble desverre eid. Fatter har mast så fælt på å få noe av det jeg fanger så tenkte det var greit å gi litt. Fiskene veide 0,88 og 0,92 kg. Ganske like i størrelse.

DSC00034.jpg

Morsomt å fiske nå. Er virkelig fart i fisken. Drømmer om å få en i like god kondisjon som jeg har hatt glede av hittil, bare 2 kg pluss. De må da finnes der ute :). Vært ganske "uheldig" med lavvannet så får prøve med høyvann og så kanskje de store også lurer seg innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at fisk som hopper mye i utgangspunktet sitter løst. Fisk som har slukt flua ruller eller holder seg under vann. Her som ellers finnes det unntak begge veier.

Har også mistet endel fisk i det siste både på flue og wobbler. Gratulerer med flott fisk og fortsatt skitt fiske.

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker

Jeg tok den ene på en hvit reke type. Denne for å være nøyaktig: http://www.flue.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Nicco/Products/%22Reke%20Hvit%20Epoxy%22/SubProducts/%22Reke%20Hvit%20Epoxy-0001%22

Det var denne flua den første fisken jeg viste bilde av tok på og. pluss at jeg mista en fisk på denne flua, så det er tydelig at det er noe som funker.

den andre tok jeg på en mørkgrå/burgunder aktig streamer: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=31754 <--- denne

Prøvde å bytte endel for å se om man kunne bli klok på hva fisken tente på, men ikke alltid lett. Noen biter så det holder, mens andre kan jeg se bare følger etter og "snuser" på agnet. Frustrerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var ute en snartur i går formiddag(mot flo),ikke noe sø å se,men satt uti 2 halvkiloser runde og blanke,så noe ha langt ute men uten pontongen var jeg sjanseløs...det var forholdsvis lite vann og blankt,prøvde å finne meg en plass med litt vind,men viste seg umulig(på Jeløya).Skal prøve meg litt lenger syd i dag(Rygge-Torsnes)skitt fiske til alle! Mvh Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp på Jeløya i går også,fiska sydenden av øya.Tåken lå tykk over sjøen,hadde ikke store forhåpninger til fisket,men der ble jeg lurt....Mye fisk innved land(sø),mista 8 stk,flere pene,fikk opp en 800 grammer og en havabbor på snaue kiloen.Etterhvert kom det en liten bris og tåkeheimen sprakk opp litt,men da var bettet over.......rart egentlig.....men en flott dag ved sjøen! :lol:

Jepp var der den;)

Fint,var det noe str på fisken,myu farget fisk,eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint,var det noe str på fisken,myu farget fisk,eller?

Fikk 2 stk ,en liten og tok vare på en på 550 gr...som blir middag .. Hadde kontakt med fler fisk,men var litt treg i tilslaget idag..

Hadde på en som kjentes pen ut,men den stakk etter et utras..

Fisken var blank og fin...sjeldent brun fisk der jeg fisker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint,var det noe str på fisken,myu farget fisk,eller?

Fikk 2 stk ,en liten og tok vare på en på 550 gr...som blir middag .. Hadde kontakt med fler fisk,men var litt treg i tilslaget idag..

Hadde på en som kjentes pen ut,men den stakk etter et utras..

Fisken var blank og fin...sjeldent brun fisk der jeg fisker:)

Det har i grunnen vært endel blankfisk i det siste,skal ut igjen i mrg tidlig å prøve,kanskje prøve kveldsfiske i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i går,dro ut i 10-tiden for å sjekke sø-forholdene på Jeløya(as usual)....kompisen hadde starta før meg,han hadde fått 8-10 sø på Jeløya-vest på morran..Vi byttet fiskeplass når jeg kom dinglende etter,endte opp på sydsiden av øya for å se om HAen hadde lagt inn årene for vinteren,ingen HA,men 3-4 sø ble det da...dro tilbake til vestsiden etterhvert,fikk hver vår der,(mindre strøm).Men når sø bestemmer seg for å ta,gjør han det skikkelig!!!MORRRRRROOO.......! ny tur til helga(i snødrevet....? Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.