Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første rødspette fra Holmestrand


Stian N E
 Share

Recommended Posts

får skikkelig hjemlengsel av de bildene der. må få satt ny pers på rødspette kjenner jeg. den spetta der var 4 ganger persen min, så det skal ikke bli det vanskeligste prosjektet i år.

Hehe, du får ta deg en tur iløpet av våren, deilig å sitte på brygga i vårsola og bør være gode muligheter for spette nå !

Fikk denne på enden av den ytterste tre-flytebrygga, fått spette der tidligere også, kan være en plass å prøve å forbedre persen din på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir hjemtur i påsken. da blir det forhåpentligvis satsing på SØ og større sei fra båt, men tenkte å få meita litt fra båt også, noe jeg ikke har prøvd så mye hjemme i fjorden før. har litt trua på det kan være spette rundt bjerkøyskjæra. kjente igjen trebrygga på bildet ja. fikk bare prøvd en gang der i fjor. blei bare en microtorsk da. blei litt hekta på den ytterste flytebrygga ifjor pga noen gode fangster der.

leste på forumet her et sted at det var tatt 14kilos sei fra den brygga av en makrellfisker. høres nesten litt for utrolig ut synes jeg. har sett utstyret til fleste makrellfiskern og det ville fått store problemer med slik fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisken. Fikk ei sjøl på Hurumlandet her om dagen, men den var ca.halve størrelsen. Tok på ca. 10 meter på reke/makrell.

Bør komme meg til Holmstrand snart.

Noen som veit om det er for mye dritt til å ete fiske som dingler for lenge under bryggene der, eller er det få gamle synder og snakke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott spette Stian :D

Fikk du noe annet?

Var ganske stille, ble et par småtorsk, det var alt.

Hadde en par timers tur på lørdagen også, da ble det et par torsk, knurr og to sandflyndrer. Største sandflyndra var vel rundt 500 - 600 gr, den var full av melke, så nå er vel gytingen rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er for mye dritt til å ete fiske som dingler for lenge under bryggene der, eller er det få gamle synder og snakke om?

har inntrykk av at det er mange som spiser fisken derfra, alt fra torsk til flyndre. har alltid vært skeptisk til å spise annen fisk enn makrell fra bryggene sjøl. både jeg og kompiser har fått fisk på bryggene der som ser ut som de har emigrert fra tjerrnobyl flere ganger. pluss mange år med kloakk fra alle båtene og tidligere tiders sunne kloakkpraksis i kommune(rett i fjorden, riktignok på 50meters dyp).

men har ikke noe ordentlig fakta om dette så veit jo ikke. men er skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der jeg var. Endel vassing var det ja ihvertfall på grunne sida der jeg var. Turte og hoppe over bekken og stranda deler av tilbaketuren og det gjorde det litt enklere. Mye torskeyngel der nå, så litt slitsomt å fiske. Gav meg til slutt for å ikke plage småtorsken mer enn nødvendig. Men har veldig lyst på fløyfisken du tok der i fjor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der jeg var. Endel vassing var det ja ihvertfall på grunne sida der jeg var. Turte og hoppe over bekken og stranda deler av tilbaketuren og det gjorde det litt enklere. Mye torskeyngel der nå, så litt slitsomt å fiske. Gav meg til slutt for å ikke plage småtorsken mer enn nødvendig. Men har veldig lyst på fløyfisken du tok der i fjor. :P

Oki, da blir det nok en tur ut der snart ! Drømmer jo om en skate på dypet der jeg.....

Flyøfisken sitter nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.