Gå til innhold
Fiskersiden

Nils Master & Fiskersiden.no's treff Gaula


 Share

Recommended Posts

  • Svar 212
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:D Slik eg ser er det berre å venta i spenning på rapportane som vil komma på rim og kvasidialekt :) , med innslag av konjakk og rødvininspirert trøndertolkning av gamle Stonestekster. La oss vona at Kjell Arne slepp å vera medlem i ego non salmo capera etter denne happeninga. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh, det er vel mest sånn destruktiv hard-rock nede på Kvål har jeg forstått :) Kizz og annet klisj.

Men Stones har jo laget noen spesielle låter gjennom tidene da, som egentlig handler om laksefiske:

-You got the Silver (laksen er i boks)

-I can`t get no (satisfaction) for ego non salmo klubben denne da :D

-Gimme Shelter (når man får en megasvær laks og vil unngå pressen og maset fra en horde med fiskere) :lol:

-You can`t always get what you want (man vil så gjerne, men hvor er laksen ?)

-Midnight Rambler (laget spesielt for meg når jeg går som en zoombie på elveøra natters tid)

-Rain falls down (og det gir laks, laks, laks)

.......

.......

.......

Snakket forøvrig med Mick`ern igår kveld og The Glimmer Twins er igang med en ny låt, skrevet for anledningen treffet på Kvål:

"Hunter surfing on the water"

Hunter surfing on the water

And Silver crashed in the fireplace

In the arms of his best friend

A big roasted salmon

......

...... Kan ikke røpe hele teksten ;)

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn noen oversiktsbilder over valdet:

39028_s.jpg

Litt mer detaljert:

39029_s.jpg

Vi kan forvente at de fleste grusørene som skimtes under vann er tørrlagte på tidspunktet for treffet.

Det vil si at den store øra midt på valdet er landfast til østre bredd, slik at vi har fiskeretten nedover på østsiden også.

På nedre del av valdet kommer øra på vestre bredd fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Nils Master og Fiskersiden.no's Gaulatreff!

27 - 28 juni har vi noen spennende dager på et meget spennende vald foran oss. Siden pågangen var stor måtte vi ta loddtrekkning om hvem som kunne bli med på treffet for å fiske. Vi har satt av så mange plasser som mulig uten at det skal bli trangt om plassen for de som fisker. Vi opplyser også om at de som ikke har fått fiskeplass kan komme og være med på treffet, men det er kun de som er trukket ut som får fiske. Vi regner med det blir ganske mye sosialt også rundt treffet.

Her er listen over de som har fått plass.

Remy

Nils Master

-------------

Ray

Raga

Gamlingen

Gabrielsen

Øystein S

Hunter

ford prefect

laksegal

Trond

PerH

Kjell Arne

Christer GJ

Vilhelm

Prisen blir 630kr pr person og betales til konto nummer 5083 06 68362 innen 15.04. Bindene påmelding. Vi vil sørge for en overraskelse eller to også. Overnatting kan gjøres på campingplasser i nærheten eller i telt/bil på valdet.

Oppdateres.

Jeg kommer tilbake fra en forretnings reise i Senegal og ser med glede at mitt navn er kommet paa lista! tusen takk!!!! :lol: Jeg gleder meg til aa treffe hele gjengen!

Remy eller Lars,

Kan dere sende meg litt mer info via PM vedroerende den bank transfer: Jeg trenger navnet og adressen paa konto, navn og adressen til banken samt IBAN nummeret.

takk for hjelpen!!

Mvh

Gamlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Da har jeg jammen betalt allerede :angry2:

Og det har jeg ogsaa gjoert og ble forbannet paa banken: NOK630= Euros72, greit nok, men det beste er at de belastet meg med Euros 36.50 i gebyr, 50%, bare det!!! :angry2:

Etter mye snakk fikk jeg en del tilbake, men det viser bare hvordan enkelte banker ser paa sine kunder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om man må still sæ på den andre sia å ta nå kast sjøl de dagan der.

Bli vel sessongens mest underholdende dager :blush:

Om dere vil låne en lavo, 8-10 manns, tar du bare kontakt Nils Master.

Med forbehold, helst på kort varsel kan æ mulig skaffe en 12-14 i tilegg, samt ett lagstelt med ovn.(eller hva det hete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om man må still sæ på den andre sia å ta nå kast sjøl de dagan der.

Bli vel sessongens mest underholdende dager :)

Om dere vil låne en lavo, 8-10 manns, tar du bare kontakt Nils Master.

Med forbehold, helst på kort varsel kan æ mulig skaffe en 12-14 i tilegg, samt ett lagstelt med ovn.(eller hva det hete)

Regner med at herskapet skal fiske, fiske, fiske :)

De reiser jo langt og da må/bør man jo benytte tiden godt. Så jeg tror nok ingen kommer til å ramle oppi bålet, havne uti elva eller at annet "Se og Hør-stoff" vil bli publisert :D

Nei skal man ha skikkelig underholdning er det et vald like ovenfor, der har vi underholdning der :)

We call it "Nissevaldet" !

Der fisker man med 1-hånds og ørretfluer under flommen oppe på veien på stor og grautfarget, iskald junielv. Bare spør Mao :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med baglimit og slikt der? Er det 1 laks og så ikke mere fiske den dagen? Og hvis man slipper den ut igjen kan man fiske videre?

Kvoter pr. fiskedøgn i Gaula på 1 laks ja, uansett størrelse.

Men du kan fiske så mye du vil så lenge du slipper uti laksen/e. Kun 1 drept laks på land pr. fiskedøgn altså.

Regner med fiskedøgnet deres blir bestemt av grunneier (klokkeslett første døgn til klokkeslett døgnet etter). Som med døgnkort. Master vet nok mere om dette, er dere heldige kan det vel bli noen timers tjuvstart også på fredagen (?) før de andre på valdet pakker og drar :)

De som har sesongkort starter fiskedøgnet midnatt. Men det er ingen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med baglimit og slikt der? Er det 1 laks og så ikke mere fiske den dagen? Og hvis man slipper den ut igjen kan man fiske videre?

Er Du paa "mental" trening allerede??? baglimit?? Om Du faar kvoten og skal beholde fisken, kan Du fiske paa min stang (er det lovlig??? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hender jo at man får laks ganske tidlig på et fiskedøgn, og da er det jo greit å vite hva som skjer da. Om man kan fiske videre eller ikke.

Og det kan jo høres ut som om c&r på en evt tidlig morgen laks kan være en lur plan :)

Søkke+tube er vel forbudt der, så da blir det sluk og søkke+mark?

Og fluestanga bør vel kanskje også være med?

Noen sluk-tips? Har noen sluker som det står Trønderskjea og slikt på innerst i en skuff, kanskje jeg skal ta med de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We call it "Nissevaldet" !

Der fisker man med 1-hånds og ørretfluer under flommen oppe på veien på stor og grautfarget, iskald junielv. Bare spør Mao ;)

Ja du kan så si :) det kom en nedover veien med flua på stor elv. og mente laksen kom der, på stor elv. da er nok E-6 mer sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sluk-tips? Har noen sluker som det står Trønderskjea og slikt på innerst i en skuff, kanskje jeg skal ta med de? :)

De beste strekkene for sluk på valdet har ganske hard overflatestrøm. Sluker som graver er derfor et godt tips.

De som fisker med sluk på valdet gjør nok de fleste fangstene på Møresilda 32 og 40g i kobber med rød rygg. Det kan jo ha en sammenheng med at det fiskes nesten bare med den også.........

Ville ikke ha reist uten fluestanga heller nei. Så har vi jo dette med wobblere da.......

Kan nok være behjelpelig med utlån av noen godbiter.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabrielsen har store ambisjoner :)

Han kan jo dra en snartur til Orkla, eller Nidelva og fiske der også, kvotene gjelder bare i samme vassdrag :)

Silver

Det er jo litt deilig å tenke på at - om en mot formodning skulle få fylt kvote (og en ikke er tilfredsstilt), så ligger det drøssevis med andre elver like i nærheten (av der vi bor :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt deilig å tenke på at - om en mot formodning skulle få fylt kvote (og en ikke er tilfredsstilt), så ligger det drøssevis med andre elver like i nærheten (av der vi bor :) )

Med fritt kortsalg slik at man ta det på direkten?

Ang søkker til markfiske. Er det lov å bruke søkker med slange (om de er nye og ikke brukt før) eller går det i miljøsøkker? Eller en bunnen slik at man kan bruke "vanlige" søkker uten slange? Og hvilke vekter er det snakk om vanligvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.