Gå til innhold
Fiskersiden

Bomtur etter piggvaren


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Prøvde Sandve idag, men det blev inget. Virket grunnere enn tidligere, men vsanskelig å si. Stranda sluttet 20-30m høyere opp ihvertfalll...

Prøvde ca 2t uten et napp på to stenger.

Fint vær, men noe vind og dønninger gjorde det vanskelig å kontrollere stengene.

Sandve idag:

250220051909OtjarsuWbdrZdkEHoI.jpg?19

Kis-tackle på vei utover...

2502200519362i3hLKHvsMeDTGB56x.jpg?63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Flott strand det der, sikkert deilig med en tur på denne plassen selv om fisken uteble. Synes takkelet ditt var fint jeg KIS, mulig piggvaren ikke er enig med meg i det:)

Enig, Jørgen! stedet så helt konge ut. Mulig takkelet var litt for disco??[ :D ] Registerer forøvrig at ThorEH har meldt seg frivilig til å dele sine BESTE piggvar takler med oss![ :D ][8D]

EDIT! retta skirveleifene til Bache-Gabrielsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Inge; Mener du at "strandkanten" har forflyttet seg 20-30 meter innover land ?

På Ferkingstad vil jeg tro at "strandkanten" hadde flyttet seg 5-6 meter innover land.

Jeg tenkte litt tidligere i dag, og da kom jeg merkelig nok frem til en måte for å komme meg lengre ut på Ferkingstad.

Ikke Belly, men med brystvaderne kommer jeg langt ut.

Tror nok at jeg skal kunne vade ut rundt 30 meter og kaster derfra.

Tilbake til pod'en og ut med neste stang.

Da kommer jeg lengre ut enn jeg noen gang har vert [ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gismervik

Karl Inge; Mener du at "strandkanten" har forflyttet seg 20-30 meter innover land ?

På Ferkingstad vil jeg tro at "strandkanten" hadde flyttet seg 5-6 meter innover land.

Jeg tenkte litt tidligere i dag, og da kom jeg merkelig nok frem til en måte for å komme meg lengre ut på Ferkingstad.

Ikke Belly, men med brystvaderne kommer jeg langt ut.

Tror nok at jeg skal kunne vade ut rundt 30 meter og kaster derfra.

Tilbake til pod'en og ut med neste stang.

Da kommer jeg lengre ut enn jeg noen gang har vert [ :D ][ :D ][ :D ]

Far out, man!! God tur!! Tydelig at der har GUTS vestpå!!

Belly i havgapet; jeg ser det for meg, hehe! "Sitat fra Reykjaviksposten: utsliten viking i flytering ankom Reykjavik Ille tilredt, men fornøyd!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av aej

Noen som vet om det går ann og fiske piggvar på Stord?? og hva er bra og fiske med? reker, makrell, sild??

For noen år siden var det en finne som fikk en piggvar på 6 kg utenfor Frugardselva så den er nok her også.

Her er en på 17,3 kg fra Øygarden. [:0]

Piggvar.jpg

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Vade-kaste teknikken ble innført for flere år siden den på Stava, da jeg og richard (og thor?) var på tur.

Ja jeg mener 20-30 meter innover, ganske så sikkert. Så tydelig gamle kanten på 1-2m dyp!!

Kongen på den teknikken er uten tvil Rein Egil "thankyou, God, thankyou so bloody much" Olaussen.

Å se han trippe i en overraskende dønning med stanga i hånda mens han langsomt forsvinner under, var noen som definitift burde vært festet på film.

Da han kom vaggende opp på stranda med store deler av Nordsjøen i nevnte vadere var også et syn flere burde delt med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at piggvar er i vinden.

Er det noen som har fisket piggvar under bybrua i Stavanger da? Det går en sandrenne under broa og forbi Sølyst til Nattvigs Minde der dieseltankene sto i gamle dager. På høst/vinter kan det ligge mange piggvar rett utenfor dykkebutikken under brua. Har dykket østover fra Nattvigs Minde ved to-tre anledninger og alltid sett bra piggvar. Tok også en på 3-4 kilo for noen år siden. Flott fisk.

Vest for NM er det bare gjørme og dritt. men jeg vil tro at det skulle være bra å fiske fra flytebryggene på Grasholmen hvis en kommer ut på dem. Tror kanskje de er stengt av for andre enn medlemmer i båtforeningen. P.g.a. strømmen er det fin rein sand her og som sagt har jeg sett endel piggvar.

Bare et tips hvis været på Jæren blir for ille [ :D ] Har dere et bra havnekart, vil dere kunne se hvor det er flat sandbunn på rundt 20 meters dyp. Tror egentlig ikke dybden er så viktig siden de kommer helt opp på grunna under bybrua, men det bør fisket der strømmen holder mudderet unna.

Slettvar holder seg jo ofte sammen med piggvaren, har dere aldri fått slettvar når dere fisker etter piggvar da? Den blir riktignok ikke like stor, men kan fort komme opp i etpar kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.