Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan få flest mulig arter i 2009?


Recommended Posts

Jeg er nybegynner, la oss få slått det fast fra første stund. Jeg har ikke rørt en fiskestang fra jeg ble for gammel til å fiske gratis i de lokale elvene frem til i fjor sommer, og jeg fisket heller ikke mye da. Målet for 2009 er å få fisket mye mer enn tidligere, og motivasjonen er der i aller største grad!

Hvordan kan jeg få fisket flest mulig arter i 2009?

Jeg er bosatt i Lillehammer, og som den nybegynneren jeg er, ønsker jeg informasjon om hvor det er gode muligheter for å få de ulike fiskeslagene, og gjerne også tips til hvordan jeg skal klare det. Jeg er i besittelse av bil, så det er ingenting i veien for å kjøre noen mil om det er der mulighetene ligger. I tillegg har jeg innvilget meg 1-2 ukers ferie for meg selv i sommer, der fisking og avslapning for meg selv står i høysetet. Ettersom det blir mye innlandsfiske resten av året, satser jeg på å få tatt noen saltvannsfisker i denne perioden :)

Så, er det noen barmhjertige sjeler der ute som er villig til å tipse meg om steder jeg har mulighet for å få utvidet min ikke-eksisterende artsliste?

Jeg vil selvfølgelig legge ut flotte bilderapporter så dere kan følge min vei oppover artslistene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene så langt :)

En tur til sør/vestlandet vil det nok uansett bli til sommeren, og skal nok få til en liten turné rundt Oslofjorden også :P

Angående Mjøsa, noen spesifikke steder som er gunstige? Jeg har ikke tilgang til båt, så må være steder der det er fint å fiske fra land. Har forstått det slik at det skulle være muligheter for å lure noen fisker i Åkersvika, men er overhodet ikke kjent der. Verken når det kommer til fiskeplasser eller arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hvilke arter har du fått til nå i år?

Hvis du mangler noen av de som er relativt vanlige å få i Mjøsa, kan jeg kanskje hjelpe deg med å skaffe noen av dem.

Skriv ned lista di, så sier jeg fra hvis det er noe av det du mangler jeg tror jeg kan hjelpe til med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvilke arter har du fått til nå i år?

Hvis du mangler noen av de som er relativt vanlige å få i Mjøsa, kan jeg kanskje hjelpe deg med å skaffe noen av dem.

Skriv ned lista di, så sier jeg fra hvis det er noe av det du mangler jeg tror jeg kan hjelpe til med ^_^

Jeg klarte å dra på meg samboer i vår, så fisket har blitt sterkt, sterkt redusert. Av ferskvannsarter har jeg kun tatt ørret, abbor og mort i år, på de ytterst få turene det har blitt. Har heldigvis hatt to saltvannsturer med noe bedre utbytte.

Om du har noe tips så er det bare å komme med dem, enten her eller på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å dra på meg samboer i vår, så fisket har blitt sterkt, sterkt redusert. Av ferskvannsarter har jeg kun tatt ørret, abbor og mort i år, på de ytterst få turene det har blitt. Har heldigvis hatt to saltvannsturer med noe bedre utbytte.

Om du har noe tips så er det bare å komme med dem, enten her eller på PM :D

Gjør som meg, kjøp fiskestang til kjerringa. Og er a noe til kvinnfolk, så ordner hun med grilling av fangsten mens du fisker videre! :)

Det gjør ivertfall fru Gimbo :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.