Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan få flest mulig arter i 2009?


Recommended Posts

Jeg er nybegynner, la oss få slått det fast fra første stund. Jeg har ikke rørt en fiskestang fra jeg ble for gammel til å fiske gratis i de lokale elvene frem til i fjor sommer, og jeg fisket heller ikke mye da. Målet for 2009 er å få fisket mye mer enn tidligere, og motivasjonen er der i aller største grad!

Hvordan kan jeg få fisket flest mulig arter i 2009?

Jeg er bosatt i Lillehammer, og som den nybegynneren jeg er, ønsker jeg informasjon om hvor det er gode muligheter for å få de ulike fiskeslagene, og gjerne også tips til hvordan jeg skal klare det. Jeg er i besittelse av bil, så det er ingenting i veien for å kjøre noen mil om det er der mulighetene ligger. I tillegg har jeg innvilget meg 1-2 ukers ferie for meg selv i sommer, der fisking og avslapning for meg selv står i høysetet. Ettersom det blir mye innlandsfiske resten av året, satser jeg på å få tatt noen saltvannsfisker i denne perioden :)

Så, er det noen barmhjertige sjeler der ute som er villig til å tipse meg om steder jeg har mulighet for å få utvidet min ikke-eksisterende artsliste?

Jeg vil selvfølgelig legge ut flotte bilderapporter så dere kan følge min vei oppover artslistene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene så langt :)

En tur til sør/vestlandet vil det nok uansett bli til sommeren, og skal nok få til en liten turné rundt Oslofjorden også :P

Angående Mjøsa, noen spesifikke steder som er gunstige? Jeg har ikke tilgang til båt, så må være steder der det er fint å fiske fra land. Har forstått det slik at det skulle være muligheter for å lure noen fisker i Åkersvika, men er overhodet ikke kjent der. Verken når det kommer til fiskeplasser eller arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hvilke arter har du fått til nå i år?

Hvis du mangler noen av de som er relativt vanlige å få i Mjøsa, kan jeg kanskje hjelpe deg med å skaffe noen av dem.