Gå til innhold
Fiskersiden

Norgesrekorder her og der.....?


Rigor Mortis
 Share

Recommended Posts

Krokstr 10-12-14 omtrent litt avhengig av kroktype?

Hvis du vil unngå småmorten så ville jeg nok satset på betydelig større kroker! En stor mort har ikke noe mindre munn enn en liten vederbuk, ergo foreslås 6 og 4, (2, 1 eller til og med 1/0 er faktisk ikke nødvendigvis for stort, selv om det ikke akkurat er det som foreslås i eksisterende norsk litteratur om mortemeite).

Apropos; har brukt 8/0 Kensaki Catfish under målretta fiske etter hvitting med stort hell; Trøndelag, sjø! :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker steinulka dithen at han bare vil få fisk(arten), er det større eksemplarer kan han fint gå opp i str fra mitt forslag ja :blush:

I så fall så er ett maiskorn på en krok 10-16 veldig vanskelig å mislykkes med... Godt poeng, først krabbe, så gå!

På dei to siste her brukte eg krok 14. Det er ikkje småmorten som er problemet nu...

Jeg er utdatert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil unngå småmorten så ville jeg nok satset på betydelig større kroker! En stor mort har ikke noe mindre munn enn en liten vederbuk, ergo foreslås 6 og 4, (2, 1 eller til og med 1/0 er faktisk ikke nødvendigvis for stort, selv om det ikke akkurat er det som foreslås i eksisterende norsk litteratur om mortemeite).

Apropos; har brukt 8/0 Kensaki Catfish under målretta fiske etter hvitting med stort hell; Trøndelag, sjø! :blush:

Takk, for svar... Kanskje det kjem en rapport her, i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå som byggebransjen går litt dårlig pga finanskrisen, burde man jo finne alternativ virksomhet for å sysselsette østeuropeerne i Norge. Å ansette de som vakt i forhold til klekkinger, isgang og gyting er jo både kreativt og noe som slår flere fluer i en smekk! ;)

For å si det slik Rune.

Hvis du hadde visst hvordan de har "forvaltet" vannene og fisken i sitt hjemland, så ville du ikke hatt dem i nærheten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.