knutis Skrevet June 1, 2009 Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 For en måneds tid siden kjøpte jeg en guideline lpx spin 12,6fot hos skitt fiske. Første gangen jeg skulle prøve den sprakk snellefestet i det nedre feste for snella. Den hadde ikke fått noen slag som skulle kunne forårsake noen skade, så det bør være en grei reklamasjonsak. Tok kontakt med skittfiske og fikk beskjed om å sende inn stangdelen. Jeg gjorde det og forventet vel egentlig å få tilsendt ny stangdel relativt kjapt ettersom de hadde stanga på lager. Etter ei drøy uke uten å høre noe sendte jeg en mail. Fikk da til svar at delen var sent inn til guideline. I morgen har det gått 3 uker, riktignok med noen ekstra fridager, uten at noen ny stangdel har dukket opp. Ikke har jeg hørt noe fra dem heller, så jeg har sendt en ny mail. Synes dette er skuffende servicenivå! Det bør være mulig å fikse dette på kortere tid! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gismervik Skrevet June 1, 2009 Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 Dårlig service...de burde i allefall sendt en mail om hvorfor ting tar tid. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øysteiin Skrevet June 1, 2009 Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 Har vært raske me de tingene jeg har sendt inn tidligere. Så en tlf til dem i morgen så er sikkert problemet ute av verden igjen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Lopez Skrevet June 1, 2009 Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 Det kan hende at det går tregt hos de som har med Guide Line å gjøre og ikke SF ? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gamlingen Skrevet June 1, 2009 Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 (endret) Jeg opplevde det samme med GuideLine for to aar siden. Det tok meg over to maanader for aa faa en ny del til en ny LeCie 16'. Jeg tror ikke at butikken selv har kontroll over situasjonen, de er paalagt aa sende utstyret tilbake til GuideLine og det er der problemet ligger: de er utrolig tregge og svarer ikke paa direkte henvendelser eller!! Endret June 1, 2009 av Gamlingen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutis Skrevet June 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 1, 2009 Kan godt tenkes at problemet ligger hos guideline ja. Men skitt fiske hadde faktisk flere eksemplarer av stanga inne og kunne dermed ordna opp sjøl hvis de var interesserte i å yte god service. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piscator Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Kan godt tenkes at problemet ligger hos guideline ja. Men skitt fiske hadde faktisk flere eksemplarer av stanga inne og kunne dermed ordna opp sjøl hvis de var interesserte i å yte god service. Generelt pleier nok problemet å ligge hos importør/grossist/produsent og ikke hos butikk. For som det skrives pleier jo butikkene uansett bare å sende varen videre. For det er ikke butikkene som står for garantien! Og nettopp derfor er det kanskje for mye forlangt å kreve at butikken legger ut for nytt utstyr i mellomtiden, og så tar "oppgjøret" med leverandør, selv om vi som kunder naturligvis skulle sett butikken ga denne type service. Noe av problemet består kanskje i at det ikke alltid er opplagt hva som skal gjøres; reperasjon eller nytt utstyr. Den beslutningen skal jo egentlig tas av garantist, og derfor blir det jo litt "feil" av butikken å ta avgjørelsen med å gi nytt utstyr som erstatning, FØR garantisten har sett på saken. Men dette går altså ut over oss kunder. Ellers må jeg totalt sett si at jeg har vært brukbart fornøyd de gangene jeg har reklamert på utstyr. Shimano her i Norge reparerte slurebremsen på min Big Baitrunner kostnadsfritt, enda snella var kjøpt i utlandet. Det eneste jeg betalte var portoen. Og det tok heller ikke så veldig lang tid. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovejan Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 "Selgeren må sørge for at omlevering eller retting skjer innen rimelig tid, og det skal skje uten kostnad for deg. For standard hyllevarer, kan vi gå ut fra at innen rimelig tid normalt vil være omlag 2-4 uker. Forøvrig vil hva som er rimelig tid, bero på en skjønnsmessig vurdering. " selger er jo innen for den tiden han har på seg, men det er elendig og ikke gi beskjed Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutis Skrevet June 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Fikk svar på mailen jeg sendte i går. Problemet ligger tydeligvis hos guideline. De skal sende ny del direkte til meg, noe de nå har hatt 14 dager på seg til å gjøre... Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Dette er vel helt som vanlig, en kompis leverte inn en XBOX her om dagen, tok 4 uker ettersom den måtte til Tsykland eller noe sånt, samme med mobiler også- de skal senees sentralt uansett. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest StadJon Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Knutis: Er det LPXe serien (den blå), tilfeldigvis? Spør fordi at stangring #2 knakk usedvanlig lett på min stang, jeg fikk deretter sendt over en ny del kostnadsfritt fra selger. Men så har jeg igjen fått problemer med stangring #2; det virker som det er en svikt der. Ikke forstår jeg hvordan det blir svikt der heller, for jeg behandler stengene mine usedvanlig bra. Jeg fikk fikset det så godt jeg kunne og la på en dråpe superlim. Det er litt flaut å skulle kontakte selger nok en gang angående nøyaktig samme sak, men jeg lurer jo litt på hvorfor det skjer.. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutis Skrevet June 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Det er tilfeldigvis lpx serien ja. 12,6 fotern. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicols81 Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Jeg venter fremdeles på svar fra SF angående en manglende ekstraspole til snella jeg kjøpte. Det nærmer seg en måned nå... Fikk dessuten feil flueline da jeg bestilte det. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
potbelly Skrevet June 2, 2009 Rapporter Share Skrevet June 2, 2009 Jeg har elendig erfaring med tidligere Aktiv fritdid som hadde både loomis og guideline tidligere. Nå er det nye eiere som er oppegående, og jeg er forundret om de ikke har lært. Loomis og guideline har/hadde noe av markededs dårligste garantier. Når du kjøpte en stang til nesten 10,000 fikk du kun kjøpsloven, om en ikke betalte nesten en tusing til for ekstra garanti. Men da også skulle defekt del levers inn til butikk først føre en fikk ny. Så jeg har ikke kjøpt noe mere produkter fra dette firmaet. Nå er Loomis ute, og guideline er det store satningsområde. Så jeg håper for deres del at dette blir bedre. De kommer til å ha 1000 i gjen for å bedre garantien/garanti ordningen. Jeg kan nevne at jeg har kjøpt stenger hos Nordisk fiskeutsyr, og der er det fult mulig å ta en telefon, få ny del tilsendt om betaler for det, og lever den ødelagte etterpå. Min stang tok 8 mnd å få ordnet opp. Måtte sende delen som var gått av til usa, og det endte med at jeg dro opp og hentet delen selv, saget den av og sendte til usa. Dette var riktig nok ikke hverken Loomis eller guideline, men en Thomas&Thomas som de hadde agenturet på en periode. Til den prisen de har så er det vel ingen andre lev som har hatt så dårlige garantier. Selv ett rimelig merke som reddington har 15 eller 20 års garantier om ikke mer. Selv om prisen er rimelig er det bar fiskestenger. Sage har jo osgå mye bedre garantier. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knutis Skrevet June 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet June 3, 2009 Sendte mail til guideline i går. Fikk svar i dag: "Vet ikke hva som er skjedd, men stanga kom først til oss i går, og den blir sendt tilbake til deg i dag." Hvem sin feil det er er ikke godt å si. Skittfiske? Posten? Guideline? Men forhåpentligvis har jeg stanga i posten i løpet av en dag eller to! Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Inge S Skrevet June 3, 2009 Rapporter Share Skrevet June 3, 2009 Råtipper Posten Effektiviseringen de gjorde for et år eller to siden tror jeg gikk ut på å sparke folk som fikk pakker avgåde. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bunker Skrevet June 3, 2009 Rapporter Share Skrevet June 3, 2009 Jeg tipper det ikke er posten, men kun en dårlig unnskyldning fra guideline eller treghet hos SF. De gangene jeg har orka å mene noe om garantien på en stang har jeg utelukkende fått nytt på stedet i butikk, det meste annet blir for meg dårlig service, men jeg ser problemet med særere utstyr man har liten stokk av. Nordisk har jeg bytta to stenger hos siste par åra, uten tullete spørsmål og uten noe mas, ny stang i hånda. Det er også selvsagt forskjell på generell kjøpsgaranti og ekstra garanti fra leverandør. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.