Gå til innhold
Fiskersiden

Suter09


Oz
 Share

Recommended Posts

Det blir vel fort litt suterfiske i år også, og i den forbindelse tenkte jeg å lage en samletråd :) Her blir det altså bare suter, folkens.

Kan begynne med den fra lørdag (28.05):

IMG_7089.JPG

2210 og 50 cm

Desverre førte kameraknoting til at objektivet sto på manuell fokusering og bildet ble altså temmelig uskarpt. Pyttsann

03.06 Bloggrapport

Var ute en liten tur i dag. Perfekte forhold da jeg kom, suter inne ved land og trua var på topp. Mens jeg rigga stanga begynte det å regne, så begynte det å blåse... Trua sank til et bunnivå. Umulig med duppfiske i de bølgene, så jeg satt meg ned og drakk kaffe og kikka på vannet. Etterhvert løyet det så pass at jeg kunne fiske, og det tok ikke lang tid før denne kom opp:

IMG_7177.JPG

2610 og 53 cm.

Ny pers, og jeg var temmelig happy for at jeg ikke hadde dratt rett hjem igjen da vinden tok til! Målet i år var suter over 2,5... Nå er det oppjustert til 2,7 :)

Håper på å fylle denn tråden med fete suterbilder i løpet av sommeren. Kanskje noen på over 2,7 også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine de der:-) Skal du ha de opp mot 3kg så må du opp i Telemarkskanalen.

Neida. :) Forøvrig har det blitt dårlig med turer i det siste, fikk tid til en liten en på mandag, men blanka så det sang :D Prøver igjen i morra tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tatt en i garn på nesten 4,5kg.... for noen uker siden. ingen fiske skrøne heller.

Hørte om den ja. Vil vel i grunn se bilder av den, og høre lengda, før jeg er heeelt overbevist. Men for all del :) Dog, garn er en ting, stang/snelle en annen...

Opp mot, og kanskje til og med litt over tre kilo er nok mulig her også det :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket der oppe siden jeg kunne gå, så det er nok sant. Har selv fått et ti-talls tett opp mot 3kg.

Bare å si ifra om du vil ha noen tips på plasser.

Og garn er for pyser

Endret av Roger N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket der oppe siden jeg kunne gå, så det er nok sant. Har selv fått et ti-talls tett opp mot 3kg.

Bare å si ifra om du vil ha noen tips på plasser.

Og garn er for pyser

Du skal ikke se bort fra at det ramler en pm inn i boksen din en dag :) Har hatt lyst til å prøve meg etter suteren der oppe en stund. problemet mitt nå er i grunn at det finnes alt for mye fisk men alt for lite tid :glare: Og ja, garn er for pyser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snittet i Telemarkskanalen er sinnsykt. Ikke fått fisk under 2kg der personlig, og det er enorme mengder fisk.

Men 4.5 kilo er vilt til å være i Norge. Åletjern har jo ikke fisk på 4kg engang.

Litt sånn det er i Stokkevannet også. Desverre har snittet sunket litt de siste årene. Spent på årets sesong. Har selv heller aldri fått fisk på under 2 kg der, hørte vel om et par på rundt 1,9 i fjor, men de er sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tja... Det ble ikke akkurat det helt store kjøret med oppdateringer her som jeg hadde sett for meg, tida har blitt brukt mest til andre ting... I går fikk jeg meg endelig en tur etter godfisken igjen. Ble "tvunget" til å teste en ny plass, da den vanlige var full av øldrikkende tullinger som la igjen et diger lass bokser og plastemballasjen fra de nyinnkjøpte ABUsetta sine...

Jeg fikk i alle fall fisk. En ok hannsuter på 2350 gram og 50 cm.

Bildet ble såder, stativet lå hjemme...

IMG_7875.JPG

Mer på bloggen: http://fiskesjuk.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.