Gå til innhold
Fiskersiden

Hva er dette?


Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får dog ikke øyet helt til og stemme. Albacore da?

http://www.fishbase.org/Photos/PicturesSum...42&what=species

Albacore svømmer jo i kaldere vann, bonito er vel mer varmekjær! Uansett, hvor nærme var du fisken og hvor godt så du de? Og var dette oppe i Namsos? Hvis så er det jo drit kult. Det er jo tatt bonito og albacore i Norge før, men det er lenge siden. Og siste var vel i 2006 på vestlandt i garn!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anslår fisken til 80-90cm lang. Dryg over ryggen var den iallefall. Den som var inne senere på kvelden virket endel mindre. 5-6 kanskje. Hadde fluestanga i hånda jeg,men fisken svømte usystematisk hele tiden, dog i samme rutene. Tipper jiggyfluene mine var i minste laget :P

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anslår fisken til 80-90cm lang. Dryg over ryggen var den iallefall. Den som var inne senere på kvelden virket endel mindre. 5-6 kanskje. Hadde fluestanga i hånda jeg,men fisken svømte usystematisk hele tiden, dog i samme rutene. Tipper jiggyfluene mine var i minste laget :P

Min erfaring på slike fisker er syk rask stripping, kaste over fisken "rute" og strippe i hu og hast forbi for å trigge reaksjon. Du klarer aldri å utstrippe flua fra en sånn fisk :D Uansett må ha vært en RÅ opplevelse og en virkelig GO nyhet til oss sportsfiskere. Om vi kan begynne å få mer sydlige arter som frekventerer oftere blir det heftig i sjøen i årene fremover som pensjonist :D OG de svømmer gjerne rett mot fluen bakfra for deretter å vike ut til siden og komme med angrepet fra siden! Vært kult å visst med sikkerthet hva det var. Håper for din del du er der hvor du fant de enda og får jaktet mer på de. Ellers kan du fortelle meg det og jeg drar over nå og avbryter 2 ukers laksefiske :D:P

Btw; fiskene svømmer som multene svømmer når de er aktivt søkende i overflaten etter mat, da går de slik med ryggen i overflaten, usystematisk og virrer. Ikke det at jeg tror det er det, for på ene bildet ser man en ekstremt lang brystfinne som tilsier makrellfisk/tuna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var etter havabbor fluene mine i går og, den minste var etter teppesilda en gang i dag, og en gang etter en popper.

Idag ble den derimot skikkelig skremt av sluk.

Tror Vilhelm angrer på at han ikke kvapp ordentlig, med påfølgende tilslag da eg ropte til "DER" , men isteden fortsatte å sveive sluken rett ut av munnen på fisken, tilslaget kom da sluken dunket borti kjeften på vei ut.

Kom frem til det samme som Tom Ole når det gjelder den store, som vi fiska på i går (Plain Bonito), men når Vilhelm kunne fortelle at han såg tydelige striper på den de fiska etter på kvelden, tyder vel det på Atlantic Bonito.

Endret av Gone_Fishing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var etter havabbor fluene mine i går og, den minste var etter teppesilda en gang i dag, og en gang etter en popper.

Idag ble den derimot skikkelig skremt av sluk.

Tror Vilhelm angrer på at han ikke kvapp ordentlig, med påfølgende tilslag da eg ropte til "DER" , men isteden fortsatte å sveive sluken rett ut av munnen på fisken, tilslaget kom da sluken dunket borti kjeften på vei ut.

Tilslaget på slike fisker burde gjøres ved at fluestanga er rettet mot fisken og man drar både stang og line rett bakover så hardt man klarer. Vanslige løfte stangen tilslag setter sjelden kroken skikkelig, dette gjelder egentlig alt fluefiske i saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.