Gå til innhold
Fiskersiden

Bergylte Nær Oslo?


wahoo
 Share

Recommended Posts

Jeg må ta noen bilder av berggyltemeite, og lurer nå på hvor jeg finner noen gode og 100% sikre berggylteplasser så nære Oslo som mulig. Håper på tips, men vet at jeg kan dra til Nøtterøy og Tjøme hvis det er krise. Litt langt, så derfor håper jeg noen kan avsløre en plass eller to. Vet det blir tatt en og annen berggylte ved Hurum, men jeg må ha en plass hvor sansynligheten for fangst er nær 100% siden jeg har skal bruke en ettermiddag på dette prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

Ser vel ut for at jeg må reise sørover for å være sikker på å få gjort denne jobben. Hva kan i såfall være den nærmeste plassen sør for Drammen? Er det noen som har noen berggylteplasser fra Drammen og sørover?

Jeg har fått en god del bergylte ved bjerkåsholmen og nærsnes, det er heller ikke så langt unna Oslo.

Veit også at det er noe av dem ved slemmestad.

FIkk også noen ved sjøstrand og har sett på hvalstrand så det finnes egentlig over alt områdene rundt her som jeg har prøvd meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisking med dupp og ca 2 meter fortom under duppen (mye strøm så bruk kraftig dupp og mye bly) fra moloen på slottet har levert for meg hver gang jeg har prøvd etter gylte her, men de er sjelden over 500 gram, og jeg har fiska her med dupp bare 4 ganger.

Friline kan også funke hvis strømmen passer, men da må du påregne å miste litt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg må ta noen bilder av berggyltemeite, og lurer nå på hvor jeg finner noen gode og 100% sikre berggylteplasser så nære Oslo som mulig. Håper på tips, men vet at jeg kan dra til Nøtterøy og Tjøme hvis det er krise. Litt langt, så derfor håper jeg noen kan avsløre en plass eller to. Vet det blir tatt en og annen berggylte ved Hurum, men jeg må ha en plass hvor sansynligheten for fangst er nær 100% siden jeg har skal bruke en ettermiddag på dette prosjektet.

På yxney på sørøya ikke så langt fra sandefjord er det berggylte på godt over kilon

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6548592.34649%26lon%3D575331.7781%26zoom%3D16%26layers%3D00B00%26id%3Da_10000047903%26offset%3D0%26userLon%3D575341.9251968116%26userLat%3D6548582.199381028%26tab%3Daddress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.