Gå til innhold
Fiskersiden

Vestlandet Med Fiske Og Familiebesøk


Stian N E
 Share

Recommended Posts

Har igjen tatt turen over fjellet for fiske og familiebesøk. Forrige tur i starten av juli ble reddet fiskemessig av en fin rødspette ellers var fangstene heller kjedelige..

Hadde selvfølgelig håp om nye arter denne turen også, men ble med et par nye perser.

DSCN0010jpgliten.jpg?t=1250190616

Startet på plassen som gav ”godspetta” og en drøss sandflyndrer på forrige tur, denne gangen ble det med en drøss knurr.... Katten som holdt meg med selskap forrige gang var på plass nå også :)

Flyttet etterhvert på meg til en ny plass jeg ikke hadde prøvd før, her var pigghåen virkelig på hugget !

DSCN0011jpgliten.jpg?t=1250190721

I denne bratte steinrøysa ble det pigghåbonanza :) De tok så fort agnet traff bunn og alle gav noen hissige fighter, artig !

DSCN0018jpgliten.jpg?t=1250190826

Ny pers, 4 400 gr. De fleste jeg fikk lå på 3 – 4 kg.

Samme plassen gav også ny kystmeitepers på torsk.

DSCN0014jpgliten.jpg?t=1250190924

4,9 kg og overraskende sprek!

Lysten var stor etter flatfisk så prøvde et par nye plasser som kanskje kunne funke.

DSCN0028jpgliten.jpg?t=1250191022

Her håpet jeg på noen flate og fine, ble en haug med småhvitting istenden :)

DSCN0032jpgliten.jpg?t=1250191108

Satt ett par timer her en kveld, igjen med flatfisk i tankene, men fangsten ble diverse småknurr og langer.

DSCN0033jpgliten.jpg?t=1250191177

Grå kveld med regn i luften, men tempen var fin og ute på den stille fjorden jaga makrellen så silden spruta !

DSCN0009jpgliten.jpg?t=1250191247

Bestilte meg en Shimano Elf fra Japan i sommer, noen andre som har prøvd den ? Kostet ikke all verden og virker tight og fin.

Turen ble avrundet med et par timer i Fjæra i Åkrafjorden, der var det rett og slett helt dødt.

Neste gang blir det leie av båt, for nå trenger jeg glassvar, lysing, hågjell osv.... :D

Hilsen

Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg ut som noen idylliske fiskeplasser det der. Grattis med perser! Dypt der du fikk torsken? Ser at den har poppet magen. Har aldri opplevd det med torsk før.

Takker !

Ja ,den tok ganske dypt, litt usikker, men utfra dybdekart osv tipper jeg på rundt 50 meter - 60 meter.

En spennende plass, men ble fullstendig overtatt av pigghå etterhvert! Var artig en stund da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.