Gå til innhold
Fiskersiden

Ny Laptop


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Jeg må, litt før antatt og ønsket, bytte ut denne laptopen.

Jeg har følgende "krav":

15,4 tommers skjerm med eget integrert nummertastatur.

Maskinen skal ikke brukes for filmtitting eller spill.

Den skal brukse til:

Fotoredigering via Adobe photoshop - ikke veldig avansert/ressurskrevende.

Ellers blir det vanlige kontorapplikasjoner og nettsurfing.

Minst 250 Gb og 4 Gb Ram

Minst 3, men aller helst 4 eller flere Usbporter

Integrert WebCam er ønskelig.

Trenger ikke Firewiretilkobling.

Det gjør ingenting om maskinen er litt "slepbar" - bare den er solid i chassiset. (Kommer til å bli fraktet mye)

Sist, men ikke minst: Den MÅ være klar for oppgradering fra Vista til Windows7 (Det er derfor jeg ønsket å vente - til Windows7 er lansert).

Er det noen med noen reelle gode tips?

Edit: Glemte å estimere prisnivå: 6,7,8000,-

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en 3 dagers gammel Acer aspire 5738z i fanget nå.

4 gb minne

500 gb hardisk

15,6 tommer

integrert webcam

4 usb porter

2g ghz prosessor

dvd brenner/avspiller

hdmi out

minnekortleser

med oppgradering til windows 7

kjøpt på elkjøp til 4999kr

er meget fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PCn som Trulsolsen nevner er sikkert knall til prisen ivertfall. Jeg for min del handler ikke på elkjøp lengre pga dårlig kundestøtte, men dette kan selfølgelig variere fra butikk til butikk.

En annen ting å tenke på er om du skal ha 32 eller 64 bits OS. Med 32bits får du ikke utnytte alt minnekapasiteten, mens med 64bits bruker mer minne (tror jeg :( )

Du kan sikkert få mye bedre svar vis du prøver på et litt mer datarelatert forum http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=94

Endret av le639
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labba rundt med denne siden Januar/feb

Asus X59SR series

Funker bra og mye mere enn du stiller krav til til men, krever jo ikke grunn mye for en maskin til en pensjonist :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips.

Jeg valgte denne og håper jeg blir fornøyd: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL500D11D/toshiba-satellite-l500d?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Driftsikkerhet var ett var kriteriene for valget + 32-/64bitsmulighetene.

Nummerisk tastatur er jeg vant med fra tidligere, savnet det og nå går regningene på nettbank sååå mye lettere inn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det virker som et dumt spørsmål, men jeg spør noen med konkret erfaring: Er det like bekvemt å bruke tastatur med numerisk innebygde taster på siden - eller kan dette være en idé hvis den ikke skal flyttes så mye likevel ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338337

Jeg liker å koble til ekstern mus til laptopen, og det å måtte flytte handa til enda en ekstern enhet (det numeriske tastaturet) synes jeg er tungvint. Hvis ikke du skal flytte mye på maskinen så ville jeg koblet til et fullverdig tastatur istedet.

En ting med å klemme inn et numerisk tastatur på en maskin med 15.4" skjerm er at dette går ut over plassen til hver enkelt tast og folk med store pølsefingre slik som meg kan oppleve det som kronglete og at tastaturet blir "trangt".

Men alt er selvsagt også en vanesak B)

Reiser du derimot en del og bruker det numeriske tastaturet mye, så er det eksterne tastaturet genialt.

Endret av Martin S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.