Gå til innhold
Fiskersiden

Brukbart Oppsett For Tackle?


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

Fine tackler det der .Ville brukt svirvler i stedet for splitt ringer øverst (ser ut som det) :) Ellers kan de kutte sena di.Og snu blekkspruta så får du mer livlig gange på de

Fåretrekker splittringer=) ja syns å dem blei lang så kutta ned å dro blekkisn lenger opp=) De er tiltenkt kveite, steinbit, torks o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del torsk fra land på tackle som ligner veldig på de der men er helt nybegynner :-)

Mine har krok, 3 perler, plasttube, gummi-blekksprut, plastube, og virvel, og er vel ca halvparten så lang som dine.

Har også snudd blekkspruten opp ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lagde mine første tackler i dag, å de ser følgende ut:

DSC00412.jpg

DSC00413.jpg

Er disse brukbare?

Har du tenkt å bruke dem som slepetackle eller glidende tackel? Med en bom øverst med en større svirvel kan du bruke begge tackeltyper samt feste loddet her!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er du på de rette plassene, så får du nok ganske sikkert steinbit.. (men neppe så mange på denne tida av året). En og annen torsk får du sikkert også.

Er du på "gal" plass, så er småbrosma der med én gang.. evt. smålange, som etterhvert begynner å bli ganske vanlig her oppe.

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå. nå gleder jeg meg til og komme ornkli i hus her slik at jeg kan begynne med og lage meg noen takkler :) ser fine ut de der, de vil nok garantert fange tisk ja ;) mye bling bling for fisken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ååå. nå gleder jeg meg til og komme ornkli i hus her slik at jeg kan begynne med og lage meg noen takkler :P ser fine ut de der, de vil nok garantert fange tisk ja :o mye bling bling for fisken :)

Hei, tenker også å begynne å lage disse selv.

Er dette en ok begynnelse for å handle utstyr? Hva får jeg i denne pakken? Dyrt?

http://www.fiskeglede.no//cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artnr=3070

Andre eksempler på slike pakker eller plasser hvor en kan kjøpe en "nybegynner pakke"???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til noen av annonsørerne som kan dom helt sikkert sätte sammen en startpakke med "dims" til en grei pris. Litt mer skreddersytt til ditt behov og garantert bedre pris än det där.

Campelen på Bryggen AS - Bredsgården , 5003 Bergen, tlf 55 32 88 93

eller

Chr. Baardsen & Søn A/S | Telefon: 52 72 11 13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til noen av annonsørerne som kan dom helt sikkert sätte sammen en startpakke med "dims" til en grei pris. Litt mer skreddersytt til ditt behov og garantert bedre pris än det där.

Campelen på Bryggen AS - Bredsgården , 5003 Bergen, tlf 55 32 88 93

eller

Chr. Baardsen & Søn A/S | Telefon: 52 72 11 13

Takk for det. Prøver det først da. Kontakter diverse leverandører for å høre om et "pakketilbud"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Prøver det først da. Kontakter diverse leverandører for å høre om et "pakketilbud"

Godt tips av Dan :P Det du har linket til over er bra nok greier, men er samtidig så altfor dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne : http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=238&artnr=661&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std

Her har du mange av litt av hvert. Kombiner dette med Xplorer1 sine slanger og du er kommet langt allerede.

Om noen synest ting er dyrt, gi ***** i de. Kjøp det du har tro på og bruk det. Dyrt eller nesten dyrt, småpenger i forhold til opplevelsen.

Trål nettet for å finne noen spinner blad. Dette er knall i tillegg til de du har laget allerede. Ett spinnerblad i de første perlene fra kroken er kanon bra. Ikke snu blekksprutene. Det er ikke naturlig. Ta heller en liten slangestubb mellom krok og blekksprut for å få avstand. Men la tentakklene treffe midt på eller litt i toppen av agnet. Dette funker.

Om blekksprutentrer seg ned mot kroken, tre en perle inni på toppen av avstandsslangen, knallbra.

Fortsett knyttinga, kjøp det du har tro på, da fisker du og best.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blekkis2b.jpg

Sirkel og J krok i samme oppsett Stad Jon ? Litt konstruktiv kritikk : Legg merke til at Jkroken får en uheldig vinkling når perlene er montert rett foran kroken. Her hadde jeg dyttet på slange slik at kroken blir rettere plassert i forhold til drapunktet. Om du absolutt ønsker å bruke både Jkrok og sirkel i samme oppsett, hadde jeg byttet plasseringen av krokene og bundet sirkelen rett i stammen for så å binde Jkroken i øyet.

Når det gjelder montering av blekkspruttene syns jeg vi bør se bort i fra hva som er "naturlig" ( ingen tinng av stasjet vi har på takler er naturlig)og tenke mer på at meningen er lokking uansett hvordan man plassere disse , samt at takkelet ikke bør funke som en drivanker i strømen og bør være så hydrodinamisk som mulig uten å miste attraktor effekt.

Årene og erfaringen har ført til at jeg bruker færre dims i taklene. Nå bruker jeg sjelden mer en 1 perle og kun når jeg bruker spinner blad. Det ligger noe i ordtaket : "Alle gode ting er 3 "

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne : http://www.fiskeglede.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=238&artnr=661&visa=1-21&Sort=Beskr&Visn=Std

Her har du mange av litt av hvert. Kombiner dette med Xplorer1 sine slanger og du er kommet langt allerede.

Om noen synest ting er dyrt, gi ***** i de. Kjøp det du har tro på og bruk det. Dyrt eller nesten dyrt, småpenger i forhold til opplevelsen.

Trål nettet for å finne noen spinner blad. Dette er knall i tillegg til de du har laget allerede. Ett spinnerblad i de første perlene fra kroken er kanon bra. Ikke snu blekksprutene. Det er ikke naturlig. Ta heller en liten slangestubb mellom krok og blekksprut for å få avstand. Men la tentakklene treffe midt på eller litt i toppen av agnet. Dette funker.

Om blekksprutentrer seg ned mot kroken, tre en perle inni på toppen av avstandsslangen, knallbra.

Fortsett knyttinga, kjøp det du har tro på, da fisker du og best.

:)

Takk for mange gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.