Gå til innhold
Fiskersiden

Randselva 2009


randselva
 Share

Recommended Posts

Randselva 2009 sesongen

post hendelser og fangster her

blitt fanget 3 fisker rundt 2 kg . i juli aug.

samt den som jeg tok nå på fredag på 9,5 kg

i66651_rret95kg.JPG

Bly / tube. en skikkelig plumbs tube :D

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker :blush:

det er en syk opplevelse og få på noe slikt det er så enorme krefter i sving.

det er blanding av laks og sjøørret . tunge lange drag men mye større tempo på fisken.

det går så fort. den for ned mot brekke der jeg fisker så jeg måtte ni holde den for at den ikke skulle gå ut. det var på nippet at denne gikk ut også .

dro nemlig av en på samme plassen den 19 aug den gikk på brekke.

den var ikke oppe og hoppet den rullet litt når den kom inn til land. å godt var det.

forklare er vanskelig det må oppleves.

det er blitt kjørt av en 5--6 store fisker den siste tiden.

denne ørreten var 94 cm lang 54 rundt buken og spoleroten målte hele 19 cm

den ble merket i randselva i 2007 under stamfiske. da veide den 8,4 og 92 cm.

lite tips.. tommel på spolen bør ungås. men noen ganger har man ikke noe valg ;)

virker som det er bra med fisk på elva i år.

forøvrig stille ikveld . værtfall så lenge jeg satt og titta i elva i kveld.

en kompis fikk denne tidliger i år. fin kondisjon på fisken en nydelig ørret dette også

[file.php?id=4&sid=005c1aad02c9f515b4fb9aa977335c0d

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Bjørn, jeg hørte om fangsten i Hokksund i helga - sykt bra!

takker det var sykt moro å. helt rått. godt bremsa funker :P som de skal .

du har fått noen på gult skjønte jeg.

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, tjuvstart? Må komme meg på elva straks skjønner jeg :lol: Har gledet meg i 11 måneder nå og snart er det tid. Hovedsakelig er mesteparten av september satt av til Randselva og jeg gleder meg stort! Grattis med fresh fisk Bjørn, skikkelig ørret det der gitt..

Noen spørsmål; er det blitt endringer i fiskereglene i år? Endringer i fluesone eller ikke? Mer proaktivitet for hvor man starter på de forskjellige strekkene for å hindre folk som smetter ut foran deg når man nærmer seg slesteinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, tjuvstart? Må komme meg på elva straks skjønner jeg :unsure: Har gledet meg i 11 måneder nå og snart er det tid. Hovedsakelig er mesteparten av september satt av til Randselva og jeg gleder meg stort! Grattis med fresh fisk Bjørn, skikkelig ørret det der gitt..

Noen spørsmål; er det blitt endringer i fiskereglene i år? Endringer i fluesone eller ikke? Mer proaktivitet for hvor man starter på de forskjellige strekkene for å hindre folk som smetter ut foran deg når man nærmer seg slesteinen?

ingen egne soner for verken det ene eller det andre. men regler er laget og står på siden . bevegelig fiske og begynne fiske på oversiden av den som kommer nedover.

sone inndelinger er noe vi jobber med. naturlige skiller. som 1 øvre til tømmerrenne 2 tømmerrenne til nedre huk 3 huk/ røysa til svingen 4 svingen og ned til bekken på sle- bekken til gamle elva . dette er et ønske vi har snakket om men det står litt i stampe og noe nytt er på gang og opp og gå. men det blir ikke gjort annet en det vi har laget av regler for 2009. med andre ord enkle regler og god fiskeskikk langs elva.

som feks om man ønsker og begynne før den som kommer ovenfra spør om det er ok å gå ut foran. stort sett går det greit og ting løser seg.

men skjønner hva du tenker på.

man starter fiske oppstrøms av andre fiskere om de har begynt fiske..

5- OBS OBS Det er bevegelig/rullerende fiske.

Når det er fiskere på stedet, skal fisket starte oppstrøms disse.

Det skal vises hensyn til andre fiskere og spesielt når det foregår motfiske.

så det skal ikke gå noen rett ut . men vi vet slikt kan skje. å det vet vi alle som fisker.

andre går så sakta at en annen hadde gått turen 2 kanskje 3 ganger på samme strekning. så det er en utfordring når det gjelder dette.

- og + med det meste, men stort sett går dette greit.

vi er på god vei for og se på løsninger som vil løse opp i slike hendelser selv om vi sjelden er plaget av dette.

men 2009 sesongen er som før, men med enkle og folkelige regler.

skal forøvrig i elva i morgen tidelig - med flua, fikk ny stangdel i går så nå blir det synke snøre fiske på meg i morgen tidelig.

Endret av randselva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nydelig ørret!!!! Er det synk som gjelder i elva om dagen?

ikke nødvendig vis . men det går mye vann som regel på denne tiden er det 25 til 50 kub. nå går det 110 og det regner fortsatt . tror fort elven kan stige igjen nå. så det er ikke mange plassene man kommer til nå kan man si. men det er 12 grader i elva så det skal gå fint med flyt også. skal ut med flyt selv nå. idag tidelig ble det synk 2 synk 3 flyt synk 1 snører går fint det. men skal prøve rein flyt ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendig vis . men det går mye vann som regel på denne tiden er det 25 til 50 kub. nå går det 110 og det regner fortsatt . tror fort elven kan stige igjen nå. så det er ikke mange plassene man kommer til nå kan man si. men det er 12 grader i elva så det skal gå fint med flyt også. skal ut med flyt selv nå. idag tidelig ble det synk 2 synk 3 flyt synk 1 snører går fint det. men skal prøve rein flyt ikveld.

Takker for svar...hvem selger kort der? Skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer samt utsalgsteder. se forøvrig siden . infor om kort og fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.