Gå til innhold
Fiskersiden

Glenners 2010


Glenners
 Share

Recommended Posts

Gratulere med ny art og ny pers. Fin kveite :)

Jeg bruker å la kveita henge i 2-4 dager. Fisken blir saftigere av å modne ettersom fettet trekker inn i fisken. Fisken kan bli tørr hvis man bereder den samme dag som den er fanget.

Kveita tåler å modne lenge, men dette avhenger jo av temperatur. Nå ligger temp. på 0-5 grader og da er det ingen problem å la fisken henge 4-5 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at med f.eks. elg og ryper opereres det med døgngrader (eller andre tilsvarende begrep). Da kunne man for eksempel si at en dyr skal henge i 100 døgngrader, noe som tilsvarer 10 døgn med 10 grader i snitt eller 5 døgn med 20 grader i snitt. Finnes det noe tilsvarende for kveite? Temperaturen må jo ha innvirkning på prosessen!

Endret av Spitzer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke noe anet en ny pers på lyr i dag.

Hele 6,8kg dette kunne jeg like, tok den på lett utstyr så den ga nesten like morro fight som kveita.

Tok den på 150gr blå/sølv speedjigg mitt i en større seistim på ca 40meter, samme som jeg har tatt de andre lyr`ene på.

DSC00082.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten grilltur med stanga på slæp.

Det som va mest morro at det var ei litakveita etter sluken helt inn til bergan ekkers va det bare 8 torska(tarjedde) opp til 3kg.

Dette var en plass jeg ikke har vært på lenge.

Neste gang det skal grilles dær blir nok meiteutstyre med!!!!!!!

Bilder tatt med SE Elm.

DSC00085.jpg

DSC00091.jpg

DSC00092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ca 10min unna byen :)

Meiteutyr sku være med på neste grilltur!

Men va på sjøen et par tima i dag å det blei en ny art!

Hadde tre stenger ute med sei flappe på , den med minst krok klarte å kroke seg, de andre "kveite" krokan var nok for stor før dær va det bare et stort napp og når jeg satte tilslaget blei ikke fisken kroka!

DSC00098.jpg

DSC00105.jpg

DSC00107.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.