Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig uttelling


ahamm
 Share

Recommended Posts

På Torsdag hadde vi en utrolig fin dag, delvis skyet og ingen vind. Ringte Vilhelm for å høre om han ville bli med og fiske skate, han var ikke vanskelig å be.

Har hatt 15 turer, sikkert over 80 timer over 2 år, på div kaier i Namsos, etter en fisk som visstnok finnes i bøtter og spann og er et mareritt for de som setter line i fjorden og som endel andre drar og henter iløpet av en liten kveld. Har sett endel landet, men alltid blanket selv.

Med en gang jeg smelte i bildøra på kaia, kom de første regndråpene og vinden (som vanlig i år). Da Vilhelm kom med agn, hadde jeg rigget alt og var klar som et egg.

!0 min senere kunne jeg endelig notere ny art :closedeyes:

4,5 Kg. Bak; feit, skjeggete, men glad fisker med capsen på snei i drittværet.

90355_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36059/90355.jpg

Den var tung på 2.5 karpestang..

I løpet av en god halvtime hadde jeg to skater på land og Vilhelm en på 4.5 han også. Etterpå ble det dødt. Holdt ut fra 2030 til 0100 i styrtregn og vind.

Hadde endel pussig smånapping, men de ville ikke være med opp. Etter en stund kom forklaringen. Ål (ca 50 cm) kroket klokkerent på 4/0 langskaftet J-krok, med halv sild som agn. Ikke rart den var vanskelig å kroke.

Like før vi ga oss satte skatekongen skapet på plass, med en på 6.5 bare for å markere liksom...

Neste mål blir havmus, rapport kommer vel engang i år 2012/13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med skate :)

Skulle gjerne vært i ditt sted og fått både skatene og ålen :closedeyes:

Fortsett slik :)

Alltid stas med ny art, tenker det er ekstra spesielt når man endelig får en art etter mange blanketimer og spesielt når det er en så kul art!!! Bra jobba!

Fint at det finnes magikere som Vilhelm som kan skaffe skater ved sitt blott nærvær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det løsna så greit Anders.

Sjelden jeg har vært med og dratt 3 skater iløpet av den første halvtimen med fiske.Man må bare regne med møkkavær om man skal fiske i Namsos. Slår som regel om i det man trår ut av bilen :P

Min fisk for kvelden var forøvrig kystmeitepers og nr 11 over 6kg.

6500/93cm:

90378_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36064/90378.jpg

90379_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36064/90379.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....)

Har hatt 15 turer, sikkert over 80 timer over 2 år, på div kaier i Namsos, etter en fisk som visstnok finnes i bøtter og spann og er et mareritt for de som setter line i fjorden og som endel andre drar og henter iløpet av en liten kveld. Har sett endel landet, men alltid blanket selv.

(....)

Hehe ... frustrerende.

Gratulerer så mye med ny art! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :D

Ingen fisk jeg har vært så bløt eller kald i så mye drittvær som etter denne, men verdt hver en fuktig underbukse tilslutt..

Har allerede begynt å opparbeide goodwill for ny tur, håper på en tur til før pigghåen kommer.

Har hatt utrolig bra uttelling på de få turene jeg har hatt siden mai (når jeg ser bort fra laksefisket, som var rævva).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.