Gå til innhold
Fiskersiden

2 mm morsmyskaer?


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Noen ganger, og spesielt når jeg fisker agnfisk, føler jeg behov for mindre mormyskaer enn 3mm som er de minste man får kjøpt den fleste steder. Hvor får man kjøpt det, og må jeg lage det selv - har noen tips om hvordan jeg bør gjøre det? (Kan jo lage form i gips f.eks og bruke liten krok og bly)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går også an - men i flere tilfeller har jeg erfart at det ikke er så effektivt som mormyska

Har du noen teori om hvorfor? Det blir vel mer direkte kontakt med agnet (maggot/fjærmygg, etc) når man ikke har en liten senestubb med minne mellom bly og krok...

Hva med å knipe et mikrosplitthaggel rett på stammen på en mikrokrok? Kan jo dyppes i epoxy med fargepulver etterpå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er wolfram du snakker om ? Om så, er løsnningen å kjøpe "tungsten kuler" man bruker til fluebinding. Det finnes i mange størrelser og kan godt erstate kjøpe morkyskaer samt at du velger selv krok. Bruker selv mye slik om sommeren og etter små arter.

Favoritten er å tre 2 kuler på en bit sene som deretter blir brent - forseglet i begge ender. Bind så disse øyne balansert i kroken ( kan hende du må bøye kroken litt) Topp lokkekrok til lokkemeite også om du kombinerer med rette farger ved å bruke floss bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.