Ølgylt Posted October 16, 2009 Report Share Posted October 16, 2009 maler man fisk: Synes ikke det ble så galt, selvom den ble for brei over halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triturus Posted October 16, 2009 Report Share Posted October 16, 2009 Wow, kjempekult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge S Posted October 16, 2009 Report Share Posted October 16, 2009 Ikkje dumt det der. Det bur nok ein liten kunstnar i deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted October 17, 2009 Author Report Share Posted October 17, 2009 Takk. Jeg hadde jo faktisk et par utstillinger i min spede barndom, riktignok med en annen teknikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trønderflua Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Råkult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabrielsen Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Veldig bra! Hadde ikke hatt noe imot og hatt det der på veggen (Julegavetips?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Ørud Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Coool - minte meg litt om Tim Borski ved første øyekast: http://www.tborskiart.com/forsale.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torrybra Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Stilig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taxisvein Posted October 17, 2009 Report Share Posted October 17, 2009 Imponert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted October 18, 2009 Author Report Share Posted October 18, 2009 Coool - minte meg litt om Tim Borski ved første øyekast: http://www.tborskiart.com/forsale.html 2000 dollar for et fiskebilde! Tror jeg må finslipe både penselføring og markedsføring. Takk for sammenligning Veldig bra! Hadde ikke hatt noe imot og hatt det der på veggen (Julegavetips?) Vi får se. Det er vel ihvertfall 10 år siden jeg ga malerier i gave sist. Men skal jeg gi dem bort tror jeg at jeg heller maler med olje enn akryl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brown Walsh Posted June 20 Report Share Posted June 20 Det er som en annen måte å fange stillhet på, bare uten vann eller fiskestenger. Også en slags hvile for hodet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilson Byrne Posted June 20 Report Share Posted June 20 (edited) Det er et veldig godt poeng! Det er ikke bare når du fisker at du kan fange stillhet. Det er også noe med å bare sitte og se på et maleri, og hjernen hviler. Det er sånn med Paul Klees verk. Maleriene hans har en indre lyd, ikke støy, men lyd. Linjer, farger, former. Det virker enkelt, men det er en slik dybde bak, som om han selv visste hvordan stillhet ser ut. Jeg hengte opp et på rommet mitt, «Bird Landscape», kjøpt på https://www.veggbilder.store/kunsttrykk/kunstner-paul-klee.html og det var som om jeg hadde funnet mitt hjørne av ro. Edited June 23 by Wilson Byrne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ølgylt Posted June 21 Author Report Share Posted June 21 Det er en god sammenligning. Når man fisker, helst meite, har man et fokuspunkt på stangtuppen, men du trenger ikke tenke på den i det hele tatt, og da er det lett å komme i flyt, zen eller hva man vil kalle det. Og den samme konsentrerte frikoblingen får jeg ved for eksempel å følge linjer i Durers verk. Og også når penselen kan vandre på egen hånd mens tankene vandrer en annen vei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts