Gå til innhold
Fiskersiden

Flott dag (fint vær hvertfall) med to nye tøysearter!


S10G
 Share

Recommended Posts

Var i dag tid for nok en fisketur med Øystein.

Turen gikk innover fjordene for å gutse etter blandt annet nordlig knurrulke.

Ble vel landet opp mot 20 fisk av diverse arter (de aller fleste i microstørrelse), før en gigantisk knurrulke på hele 19 gram endelig brøt overflaten.

91803_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36604/91803.jpg

91804_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36604/91804.jpg

Like etter fikk jeg lurt opp nok en etterlenktet art, agntyven selv i følge enkelte på sørvestlandet. Denne strakk vekta til hele 39 gram.

91802_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/36604/91802.jpg

Etter dette møtte vi på Lars som i følge ryktene har begynt å fiske igjen. Han hadde bedrevet morgenen med glattkjøring på Hjelmeland samt fikset middagen med en ok lange.

Resten av dagen gikk bort i takkelsliting på dypet for min del, mens Øystein briljerte med 150 grams sandflyndre på 6/0 med kveiteagn :)

Totalt i løpet av alt for mange timers fiske ble følgene arter landet:

hyse

sandflyndre

hvitting

sypike

bergylt

lyr

nordligknurrulke

fløyfisk

rødnebb

lange

knurr

Takk for en ok dag til Øystein og Lars!

Endret av S10G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner!

Må være første mann til og innrømme at jeg har vært borti verre arter en høstens ”store” sensasjon, denne nordlige(?) knurrulken.

Men uansett så var det nå en litt spesiell art, siden den lever der inne i sin egen lille verden i denne flotte og til dels fisketomme fjorden.

Nå har knurrulka etterhvert blitt så vanlig att den er totalt uinterressant :) Grattis som 3. mann på ei uke.

Du bør kjenne din besøkelsestid å ta deg en tur å få sikret deg denne samt muligens langhalet langebarn på en og samme tur.

Hadde nok vert på grensen til fortjent... :P

Gratulerer med ny art Stig.

Takk for en hyggelig tur Øystein og Stig, var digg å endelig komme seg ut på fisketur igjen :)

Satser på at du snart er klar for ny tur?

Og til alle dere ihuga artsjegere som er på vei til fylket for å sikre seg denne på listen, husk og bruk fornuft å ta hensyn til de lokale beboerne slik at vi fortsatt får utfolde vår tøysefiskeglede på denne plassen i framtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kjenne din besøkelsestid å ta deg en tur å få sikret deg denne samt muligens langhalet langebarn på en og samme tur.

Hadde nok vert på grensen til fortjent... :)

Hehe. Må kanskje gjøre ett forsøk, men som du sier. Fjorden er stort sett fisketom, så det sitter langt inn. Eg har blitt for gammel for dette tøyset :lol:

Har dere truffet på noen folk når dere har vært der? Eg har aldri fisket fra denne plassen, men tror eg vet vet hvor det er. (Kjenner igjen posen på det ene bildet). Eg har fisket noen ganger på en plass som ligg litt lenger til høyre, og har stort sett bare fått brunpølser og hyse. Har forresten fått 2 steinbit der også.

Hvis noen kan være så elskverdig å sende kartlink sånn att eg vet med 100 prosent sikkerhet hvor denne ulkebonanzaen er, så kan eg sende kartlink til en middelmådig småørretplass tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.