Gå til innhold
Fiskersiden

God PR for Norge?


Gamlingen
 Share

Recommended Posts

Det morsomme her er at risbøndene i den verdensdelen også driver et utstrakt fiskeopdrett. Ivertfall opp på Isaan platået i Thailand hvor mesteparten av Jasminrisen som selges på Rema produseres.

Svogeren min for eksempel, har mer eller mindre gått over til dette. Og rett og slett gravd svære dammer på rismarkene hvor han produserer fisk i store mengder. Det er enorme anlegg i området som produserer fisk...600 meter over havet! Og her har de ivertfall kontroll på rømningstallene!

De har gode kunnskaper om dette også, fordi de altid har brukt fisk som "pest controll" på rismarkene. Fisken spiser parasitter på risplantene. Og er mye mer effektivt en sprøyting. Så effekteivt at bøndene er i ferd må å gå tilbake til dette....

Kansje det var dit vi skulle sendt fiskeriministeren...jeg kan tilogmed stille med hus til kjerringa, hvis hun ikke vil ha varmt vann i dusjen. Men vi har i alle fall vestlig dass!

Ja det stemmer da jeg var i thailand så vi faktisk det, smart ide det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da svarer FHL, med Andresen:

http://www.fhl.no/hovedsiden/svertekampanje-mot-norsk-oppdrett-article3468-5.html

Jeg er ikke akkurat imponert over hans argumentasjon og faktabruk. Han avfeier og beskylder at "kampanjen" er basert på faktafeil og ren propaganda mot o-industrien. For meg er dette nok et vitne på en tut og kjør industri, hvor det er pengene som rår."Penger har ingen samvittighet", hardangerfjordseminaret uttrykt av Cato Lyngøy (Miløansvarlig i MHG). Så da er det gjerne ikke så rart at de avfeier sine miljøpåvirkninger slik de gjør.

INorge er faktisk de fleste miljøorganisasjonene uenig med WWF og næringens miljøstandarisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.