Gå til innhold
Fiskersiden

Er røya på hugget?


Rune A
 Share

Recommended Posts

Møsvatn (det blir jo høylandet da) for 1 1/2 uke siden:

Dårlig bitt på det mest kjente varpet. Vi lette litt og fant et sted ved en liten holme - knallbitt spesielt midt på dagen en dag med sterk sol ( så ikke bare morra- og ettermiddagsbitt, nei ) Men røya er vel både "lokal" (forskjellig fra vann til vann) og lunefull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lasse_88

Hva slags størrelse var det på røya du fikk i Møsvatn, GeirM?

Isfiske-røya deroppe ligger innenfor 50-300 g (kanskje mest 100-200 g), men faktisk fikk jeg ingen som var så små at de gikk til kråke-mat (synd for kråka selvfølgelig [ :( ] ). Fikk 41 stk. på ca. 9 timers fisking.

Når jeg skriver isfiske-røya, så tas det nok noen større på garn, så en røye på antatt 7-800 g i fryseren vi lånte. Drives mye garnfiske deroppe - også yrkesfiske.

Ellers skal det være noen fine ørreter, kjenner en som fikk en 3,5 kilos i en sideelv (Skindalselva ?)til vannet (nå snakker jeg om sommerfiske selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tur idag og røya var ikke særlig på bitevillig. Det ble 5 fine fisker på mormyshka på 6 timer - ikke noe å skryte av, men akkurat nok til middag [ :( ] Regner med - håper hvertfall - at fisken tar seg litt opp i nærmeste tida....Nå er det heller ikke så lenge isen forsvinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

TAkk for tips,men begynner å bli litt usikker på om turen kan bli avlyst pga. dårlige isforhold. Leste at noen har gått igjennom . Ikke bra! Godt de klarte seg. Røya er ikke verdt å satse livet på.

Noen som veit no om isforholdene ved Varland? Planen var å reise oppover den 4 mai. Er det trygt da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.