Gå til innhold
Fiskersiden

Årets forumnavn


sarepta
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke laksefisker så mitt kjennskap til nedgangen i laksefiske og årsakene til det har ikke interessert meg spesiellt.

Men i løpet av året har nedgangen vært så markant at selv jeg har fått opp øynene. Det kan jeg i stor grad takke Olav Moland (pluss et par andre fra Bergensområdet) for. Jeg tror all fokus som har blitt satt på oppdrettsnæringen av folk på forumet har betydd noe. Nå er det bare å holde trykket oppe i det nye året og jeg skal etter fattig evne gjøre mitt. Jeg tror det skal mye til for at vi klarer å skade saken med våre innspill. Innspill som i stor grad kommer fra Olav. Det hjelper godt med en midtbanedirigent som kan fordele ballene og samtidig være med opp som avslutter.

God jul og godt avlusningsår..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke laksefisker så mitt kjennskap til nedgangen i laksefiske og årsakene til det har ikke interessert meg spesiellt.

Men i løpet av året har nedgangen vært så markant at selv jeg har fått opp øynene. Det kan jeg i stor grad takke Olav Moland (pluss et par andre fra Bergensområdet) for. Jeg tror all fokus som har blitt satt på oppdrettsnæringen av folk på forumet har betydd noe. Nå er det bare å holde trykket oppe i det nye året og jeg skal etter fattig evne gjøre mitt. Jeg tror det skal mye til for at vi klarer å skade saken med våre innspill. Innspill som i stor grad kommer fra Olav. Det hjelper godt med en midtbanedirigent som kan fordele ballene og samtidig være med opp som avslutter.

God jul og godt avlusningsår..

Sportsfiskefjorden!!

Da er vi to...og sikkert mange flere. HAr begynt å ta opp dette i min egen blogg, men desverre er kunnskapen om problematikken heller laber. Men ok, man finner mye på nett, og takket være Olav og hans likesinnede her på forumet lærer man mer.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to...og sikkert mange flere. HAr begynt å ta opp dette i min egen blogg, men desverre er kunnskapen om problematikken heller laber. Men ok, man finner mye på nett, og takket være Olav og hans likesinnede her på forumet lærer man mer.

Er glad for at andre enn oss ihuga laksefiskere i elv setter seg inn i problemene villaksen står ovenfor. Det kan jo hende at ( gud forby ) andres fiske får miljøproblemer i fremtiden en gang og da vil støtten fra dere inspirere meg til å bruke min tid og resurser til å sette meg inn i problemene og støtte så godt som mulig deres kamp.

Olav har blitt en mentor og inspirasjonskilde. Med sine innlegg og fokus på villfisk og miljø i fjord og elv, har han opplyst med sakelig informasjon og gjort at jeg tok bladet fra munnen og engasjerte meg. En klar kandidat til Årets forumnavn er også min mening.

Endret av kamico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fra sikre kilder at Olav er innblandet i en konspirasjon.

Helt fint og vi må jo takke Olav for d han bidrar med her på forumet.

Bryr meg lite og ingenting om laksefiske, men han legger ut mye verdifull innformasjon om hvordan saken ligger ann.

Så Olav er vel en av de beste bidragsyterne på forumet når det gjelder fakta om hvordan det ligger ann med laks/lus/oppdrett

Kjør på Olav... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad for at andre enn oss ihuga laksefiskere i elv setter seg inn i problemene villaksen står ovenfor. Det kan jo hende at ( gud forby ) andres fiske får miljøproblemer i fremtiden en gang og da vil støtten fra dere inspirere meg til å bruke min tid og resurser til å sette meg inn i problemene og støtte så godt som mulig deres kamp.

Der er vi allerede. fjordfiskerne melder om fisketomme fjorder i leserinlegg i lokalaviser rundt om. Og felles for dem alle er oppdretsanlegg...

Dette er fiskere som i sin tid ble jaget fra fisket i disse områdene pga i ly av vern av gyteområder for kyst/fjordtorsk. Eller enda frekkere, fiskerne i f.eks Øksfjord som selv ba om at fjorden ble vernet mot trålfiske. Men som nå ser det ene "verneområdet" etter det andre bli overtatt av fjøsfiskanlegg. Samtidig fjerner kystdirektoratet anker og fortøiningplasser fra draftene fordi det nå skal ligge fjøsfiskanlegg der...

Privatiseringen av fjordene er en tragdedie for kysten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.