Gå til innhold
Fiskersiden

Lygnin anyone?


Triturus
 Share

Recommended Posts

Som følge av den overveldende responsen siden min forrige post i denne tråden, lanserer jeg nå (håpfullt) planer om å befinne meg på isen på Lygnin førstkommende helg, mest sannsynlig lørdag. Om det er andre her i byen, altså Trondheim, som har lyst til å sitte på så er det bare å si ifra. Hyggelig med selskap i bilen, særlig siden jeg må kjøre gjennom utrygge områder som Verdal, Levanger osv.

Mulige forbehold:

- Hvis det snør mye.

- Hvis det blåser enda mer enn det snør.

- Hvis det er enda kaldere enn det snør og blåser til sammen.

- Hvis jeg ikke har fått det nå mye omtalte isboret før lørdag (om noen har et ok bor å ta med så kan jeg sikkert overtales).

Det er altfor lenge siden jeg sist var på isen, så jeg kommer til å kjøre en skikkelig langdag. Tenker jeg kjører fra byen senest kl 0600 lørdag morra, og drar neppe hjem før sen ettermiddag (hvis vær og vind holder seg stabilt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 264
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan ikke bli med på lørdag pga jobb, men søndagen kan det hende det blir en tur hvis det ikke er like kaldt som det er nå.

Per i dag ser det jo veldig bra ut da. :)

Lørdag 27.02.2010

-7°

Delvis skyet. Svak vind, 1,9 m/s sørsørvest.

0,0 mm nedbør.

Søndag 28.02.2010

-4°

Delvis skyet. Svak vind, 2,1 m/s sør.

0,0 mm nedbør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg får testa de nye båt stengene jeg fikk av fattern da...lurer bare på om jeg har sneller nok. :)

Hvor langt ut er det til den plassen du tenker å teste på søndag? Så langt at det er 100% aktuelt og fikse en pulk eller noe å dra utstyret på? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...har det frosset til så langt ut? :)

Hmm...den "grunna" på 43m som stikker ut rett nedenfor der så jo meget spennende ut egentlig.

Får vel skaffe meg en pulk/akebrett å trekke utstyret på da...så ut til at det kan bli litt gåing derifra. :)

Edit: Er vel ca 1.3km fra parkeringa og ut...er jo ikke så sinsykt mye lengre en det var ut til den plassen under høyspenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det foresten noen fra eller i nærheten av tr.heim som skal oppover? Arve har ei hodelykt som jeg gjerne skulle fått fraktet opp. :P

Et lite forbehold pga at jeg er litt syk, og har nå mistet stemmen. Men formen generelt er bedre i dag enn i går, så om jeg ikke blir verre så stiller jeg opp på søndag. I så fall kan jeg sikkert ta med hodelykten til deg; hvis Arve har sjans til å overrekke den til meg før søndagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.