Gå til innhold
Fiskersiden

Beste gjeddevann...


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Hva mener Gjeddefantastene er norges beste etter vår kjære ferskvannskonge?

I tilfeldig rekkefølge så har jeg: 1:Øyeren 2:Mjøsa 3:Jarenvannet 4:Steinsfjorden 5:Glomma Sarpsborg/Askim.. Er vel noen av de beste og huser Gjedder som kan krabbe over de magiske 20000gram skulle man tru,selv om noen mener at det ikke er mulig med Gjedde over 20000gram her hjemme :)

Sikkert noen andre mindre vann som også huser diger Gjedde.Vi har jo bla ett vann i Fredrikstad som har potensiale til diger fisk,men desverre forbudt med fiske der.Er vel ihvertfall tatt Gjedde der på 15900gram....

Sugen på Gjeddefiske nå gett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode gjedde vann/innsjøer på Østlandet. Bare å velge å vrake! :) Selv bor jeg iYytre Enebakk dvs. At alle gjeddevanna ligger vest for meg og alle ørretvanna ligger øst for meg (Østmarka) å øst for ørretvanna igjen, finner vi artseldoradoet Øyern. Er ganske fornøyd med disse mulighetene! :)

Men jeg kommer ikke til å skrive opp en liste med de beste vanna. Ikke mange som har fiska nok i de forskjellige vanna rundt omkring til å kunne uttale seg om det. Og hvis det er noen, så er Remy en av dem :) (Han er sikkert ikke enig i det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg vet er ikke "storgjedda " i bugårdsdammentatt ennå. i 2006 eller noe sånt sa parkvaktene at den muligens var rundt 18-19 kilo.

Kan det ha vært denne.

Da blir ihvertfall denne dammen ike lengre regnet som muligens beste gjeddevann lenger;)

http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070620/NYHETER/106200116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakk, folk er så ut av en annen verden!!! Herrejesus og gudalpakka

Nordmenn vil bare ha laks og ørret. Vi i Polen liker gjedde godt. Selv spiser jeg det gjerne til alle måltider, sier den glade fiskeren.

Storgjedda på 13 kilo holdt til 10–12 middager for polakken. To timer hver dag fisker han ved Bugårdsdammen, sammen med en kamerat.

I går ettermiddag ble fangsten et helt fullt 20-litersspann med gjedde. I tillegg hadde han mistet en på minst åtte kilo...

– Jeg lager gjeddekaker, med litt egg, salt og pepper blir det kjempegodt! synes han.

Ønsker flere fiskere

– Jeg hadde gjerne sett at enda flere likte å fiske her, sier Tom Leonardsen i parketaten. Han synes det er greit at gjeddebestanden synker, for gjeddene forsyner seg godt av annet i dammen.

– De spiser både karper og abbor. I år har jeg ikke sett at noen ender forsvinner, men i fjor ble en and tatt rett foran øynene på meg, sier han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.