Gå til innhold
Fiskersiden

Siste fra Bontlabo.


Taxisvein
 Share

Recommended Posts

Hvordan vil dette påvirke fisken der?

Pigghåen og havmusa står jo ganske så langt ut og selv om dette er MYE snø med endel dritt er det ikke gitt at det skader akkurat dem noe særlig.

Hvilke fisker mener dere vil lide av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at overvann(regnvann) går rett i sjøen uten noen form for rensing. Så lite nedbør er bra, og at denne snøen har ligget lenge er det som er problemet her. Dump snøen når det snør, eller så bør den lagres på et deponi med et underlag bestående

av sand.

Skal vel sies at på vårparten i Bergen etter en lengre periode med opphold ,vil være ganske mye værre en dette når det begynner å regne.

Veldig mange bruker piggdekk i Bergen så asfaltstøv er et problem.

Godt jeg bor i Porsgrunn for her har de deponi og her dumper de snøen i PORSGRUNNSELVA når den kommer ned(innen et døgn) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke fiskene blir så veldig påvirket av dette, de er temmelig vant til dritt som flyter i sjøen fra før. Og det er ikke så aktuelt å spise fisken derfra uansett.

Derimot er det kjedelig å fiske med alt som flyter rundt, og vanskelig å holde snøret på rett plass.

Nå venter jeg bare på stormregn og 10varme så skal jeg ned og hente mus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dumpet i ett sett der fredag lørdag søndag å mandag sist jeg var der, mærkbart lite Pigghå der i forhold til de andre gangene jeg har vært der, mulig fisk blir skremt vekk ???

Fisket på stigene flo, fisket i skumring, å fisket dag å natt uten noe særlig resultat.

Kansje Dan Torry å resten av Bergensmafian kan skrive noe om de har merket forskjell på fisket i denne tiden med domping ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.