Gå til innhold
Fiskersiden

Norgesmester i sportsfiske 2009


avkroken
 Share

Recommended Posts

Dette er et offisielt mesterskap som alle kan være med på, dette gjelder selvfølgelig også NM-saltvann lag, NM-ferskvann lag, NM i ferskvannsfiske individuelt, NM i saltvannsfiske individuelt, NM i rovfisk og NM i microfiske.

Til lagkonkurransen kreves det at laget er forhåndspåmeldt innen man kan melde inn fangster, i de individuelle konkurransene kan enkeltprsoner melde inn når som helst (innen tidsfristen fra fangsten ble tatt).

Lag kan melde seg på gjennom hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner at alle kan være med på dette, og det er et fint tiltak, men lurte egentlig mest på betegnelsen "Norgesmester". Det kreves vel noe mer enn å bare starte en konkurranse og kalle vinneren norgesmester. Blir du norgesmester i langrenn, vet jo alle hva det betyr, men disse norgesmestrene kan vel i beste fall kalles uoffisielle. Dette selvfølgelig ikke til forkleinelse for de fine prestasjonene - disse vinnerne er jo blant landets ypperste sportsfiskere. Jeg lurer bare, siden jeg tenkte å skrive litt om det i Alt om Fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves vel noe mer enn å bare starte en konkurranse og kalle vinneren norgesmester.

Hva syns du kravene bør være Chris ? Om det er at man må være organisert i noen form for forbund, er jeg dypt ueinig i. Det er ikke noe tvil på at FS lesere tilhører og representerer det meste og det beste av Norges sportsfiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg sjekket opp med "norsk lovdata" ,og jeg har fått tilbakemelding om at det er åndsverksloven som gjelder i disse tilfeller. I utgangspunktet skal en idrett eller sport som avholder NM være tilsluttet Norges Idrettsforbund, men i Norge regnes ikke sportsfiske som verken idrett eller sport, og går da utenfor NIF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesmesterkonkurransene har ikke noe med FS å gjøre, det er vår annonsør Avkroken som bruker begrepet "Norgesmester".

Vet det Karl Inge, men det er ikke noe tvil på at det er FS,s lesere som er med i de fleste konkurranser arrangert av Avkroken, samt at FS sidene er en viktig ingangsport for disse.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss få lagt denne litt uverdige diskusjonen død, og bare istemme 3x3 HIPP HURRA for vinner Andreas, fortjent etter et år med mye fisk, mye fisking, og mye bra fisk!!

Så vet jeg ikke om det er 2x2 HURRA for Vilhelm, og 1x1 HURRA for Torry, men grattis alle tre med innsats og resultater!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss få lagt denne litt uverdige diskusjonen død, og bare istemme 3x3 HIPP HURRA for vinner Andreas, fortjent etter et år med mye fisk, mye fisking, og mye bra fisk!!

Så vet jeg ikke om det er 2x2 HURRA for Vilhelm, og 1x1 HURRA for Torry, men grattis alle tre med innsats og resultater!!

:huh:

Da har du ikke lest innlegget mitt ordentlig. Jeg gir kudos til alle de dyktige fiskerne. Jeg ville bare ha klarhet i begrepet Norgesmester. Når man er inne på det med forbund, så ville det jo kanskje vært naturlig at NJFF kunne være et overordnet organ som organiserte noe slikt, haha. :lol: De har jo NM i isfiske og er med på NM i havfiske sammen med NHF. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er oftopic, noe jeg beklager. Med fare på at jeg ikke har fått med meg evt. involvering:

Hvorfor er alle disse sportsfiske organisajoner ,forbund , forenninger og sportsfiskemedia fraværende når viktige ting som angår sportsfiske utreddes av myndighetene ? feks høringer om tillatelse av tråling uten rist i Skagerrak som gjald bevaring av torskestammer.

Det viser seg at yrkesfiske organisasjoner vant frem med saken og at det fortsatt er lov å tråle uten rist i Skagerrak.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.