Gå til innhold
Fiskersiden

NKML på trondheimsfjorden


Gjest raphaug
 Share

Recommended Posts

Gjest raphaug

Meg, Clark Oscar og Arve, Hågen Kjønsnes, dro ut sjarken til Arve en liten tur lørdag morgen. Fisket skjedde rundt munkholmen hovedsaklig etter stor blåkjeft, som ga et noe beskjedent resultat. Fisken nappet bra, men ikke blaukeft.

I tillegg hadde jeg glemt lua mi så jeg måtte bruke noe som minnet om en slags vrengt strømpebukse med noe skrift på som lue.

Resultatet etter noen timers fiske var vel en del hvitting, et par lusuer på meg (ny art), en knurr på halvkiloet, tokilos lange og et slitt tackle... og ca 150m braid...

Her er den sinnsyke lusueren min, dobbel vel å merke. Fisken ble oppdaga under et agnbytte.. merkelig nok.

97774_s.jpg

Jeg og fiskene fant fort tonen sammen, men det var tydelig den ene av dem som utmerket seg mest i mine øyne. For ikke å snakke om at den faktisk veide ca 10g mer. Den ble velvillig med på et aldri så lite fotografri til å pryde peishyllen min. Ligger forsåvidt ferdigfilitert i frysern nå.

97775_s.jpg

Arve fikk en t-rex av en knurr, men den har jeg ikke fått bilde av enda. Men det kommer.

Her er det meste vi tok vare på etter turen, sett bort fra en sprek torsk jeg fikk. Sprek torsk er ikke vanlig, så jeg lot den og sine alpha male-gener svømme tilbake til havets mørke mysterium.

97776_s.jpg

Peace out, og alt det der. Blåkjeft kommer om ikke lenge.

Edit: På det nederste bildet helt til høyre kan dere se at det ligger en kvikk lunsj-sjokolade. Hvis tifeldigvis noen her på forumet skulle finne på å stille rare spørsmål til sjokoladens rolle på fellesbildet må jeg bare svare på forhånd; Nei, den ble ikke fisket. Den kjøpte jeg på shell rosendal en halvtime i forkant av fisketuren.

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.