Gå til innhold
Fiskersiden

DAM Quick HPN 140FS baitrunner


JohanM
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter ett par rimelige baitrunnere til litt lettere kystmeite etter f.eks flyndre +++ og tenkte da på noen i ca 4000 str.

Siden budsjettet er relativt lite for tiden så lurte jeg på om noen har noen erfaringer med disse snellene? ser man kan få dem til en grei pris, men har lite erfaring med DAM, de snellene jeg har hatt fra DAM har fungert helt supert til mitt bruk, men jeg har kun brukt multiplikator av dette merket.

Takker for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter ett par rimelige baitrunnere til litt lettere kystmeite etter f.eks flyndre +++ og tenkte da på noen i ca 4000 str.

Siden budsjettet er relativt lite for tiden så lurte jeg på om noen har noen erfaringer med disse snellene? ser man kan få dem til en grei pris, men har lite erfaring med DAM, de snellene jeg har hatt fra DAM har fungert helt supert til mitt bruk, men jeg har kun brukt multiplikator av dette merket.

Takker for alle innspill :)

:P Stort sett er DAM helt ok. Jeg ville ikke bekymret meg for å kjøpe en DAM snelle. Samme her som med andre sneller. Billigste utgaver er ikke rollsroyse. I de tester etc som jeg har lest har stort sett DAm kommet godt opp på lista.

De haspelsnellene jeg har hatt som har gått til Helv******... har ikke vært av merket DAM i hvertfall.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill :)

Prisen passer meg bra for tiden, og jeg syns også det er greit og ikke kjøpe noe veldig dyrt utstyr før jeg har fått testet og sett at kystmeite er noe jeg liker og drive med.. :P

Kom gjærne flere med erfaringer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en DAM HPN baitrunner, men husker ikke størrelsen. Funka helt fint til bruksområdet du skisserer og overraskende fintfølende baitrunnetfunksjon til prisen. Min ble dessverre ødelagt etter litt for kraftig bruk i ca. 2 år, men behandler du de pent, tipper jeg de varer lenger enn det. Jeg knakk faktisk sveiva på min til slutt, og kjøper nok neppe så billig snelle igjen til det bruket, selv om det funka fint der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips!

Målet er og få noe som holder 1 sesong, hehe. og gjør de det så er jeg egentlig fornøyd, for neste sesong blir de sannsynligvis byttet ut uansett kjenner jeg meg selv rett, og neste år har vi heldigvis 2 fulle intekter igjen i stede for 1, så da er ting tilbake på normalen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Sveiva på DAM snellen min har også gått att skogen, og jeg behandler fiskeutstyret mitt veldig bra; dvs. vask og vedlikehold etter alle turer ved saltvann, smøring, fett, osv. Virker som om det er en svakhet i sveiva der man trykker inn knappen for å folde sveiva inn mot snellen under transport. Snellen holdt nesten et år. Kan selvsagt hende det var en svakhet i akkurat min snelle, men på tross av veldig ålreit baitrunner-funksjon og brems som gjør jobben overraskende bra, så er det litt mye plastikk i selve snella syns jeg. Jeg bruker den fremdeles, men jeg må holde sveiva helt jevnt under kjøring av fisk; hvis ikke klapper den sammen inn mot selve snella. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hær er den til den prisen den faktisk er værd etter min mening.

http://www.qxl.no/pris/sport-fritid/fiskeutstyr/snelle-haspel/dam-quick-hpn-140fs-baitrunner-snelle-veil-pris-599-/v/an585133870/

Men husk at den har ikke bakstoppelager og den er litt mere slarkete en nordsjø snellene fra Europris

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.