Gå til innhold
Fiskersiden

Hunter på artsturne i slutten av juni 2010


Hunter
 Share

Recommended Posts

Er det noe eg kan bidra med, så må du bare ta kontakt.

Kommer nok til å trenge din hjelp også Karleif.

Hvis du ikke får sørv her Svein, så mater jeg gjeddene med deg!

Jeg tviler på om gjeddene gidder å sette tennene i meg.

Stor Suter og en fin karpe kan du i alle fall bidra med. Tar sørven hos deg og så perser jeg hos Øystein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i nærheten av Tvedestrand i forbindelse med en av de to helgene du er på turne så kan jeg garantere deg regnlaue! Og om du har tid til overs og har lyst så kunne vi bruke en dag i "Gromhølet" og overnatting er ikke noe problem dersom du trenger å sove et par timer i løpet av turneen. Vi trenger kanskje så mye som 3-4 minutter effektiv fisketid for å sikre oss regnlaua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i nærheten av Tvedestrand i forbindelse med en av de to helgene du er på turne så kan jeg garantere deg regnlaue! Og om du har tid til overs og har lyst så kunne vi bruke en dag i "Gromhølet" og overnatting er ikke noe problem dersom du trenger å sove et par timer i løpet av turneen. Vi trenger kanskje så mye som 3-4 minutter effektiv fisketid for å sikre oss regnlaua.

Takk for det Perca, alle nye arter store som små er velkommen på kroken. Da noterer jeg deg ned på listen over FSere som garanterer bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Til dere som har skrevet her eller via PM om at dere kan hjelpe meg med en eller flere arter. Kan dere være så vennlig å sende en sms med nicket deres til meg? Jeg tar tlfkontakt med dere uken før avreise. Nr mitt er 41637643.

Slik det ser ut nå blir det avreise fra Bergen fredag 25. juni om kvelden. Tanken er å fiske i 5 døgn slik at jeg rekker åpningen i elven min den 1.juli. Det er mest fristende å starte turneen hos mao og så dra videre sør og øst før jeg setter snuten mot Sørlandet. Tar kysten hjem mot Bergen.

Om det skulle være enda flere som vil bidra til at jeg får flere kryss i artslisten min, så er det bare å gi lyd fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er velkommen oppover til Løten, så skal vi se om vi får noe fisk ;)

hvor lenge blir du her så skal jeg legge opp litt slik at vi kan få neo flotte fisker... :)

I utgangspunktet så er tanken å få krysset av arten(e) og så dra videre til neste vann.

Men om du hart noe fristende å komme med så er jeg ikke vanskelig å holde igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det nærmer seg avreise. Drar fra Bergen fredag morgen. Førsst til mao for å fiske med ham, så til en plass nanablag har tipset om.Deretter går turen videre til Østfold og noen forhåpentligvis spennende arter der borte. Videre blir det tur til Akershus, Telemark, Vestfold og langs Sørlandskysten. Når jeg er hvor er ikke godt å si, men tanken er å treffe Oz mandag. Defra går det kjapt videre. Mr Davidsen skal avlegges et besøk før jeg setter nesen nordover til Karmøy for å avslutte fisket der. Mange plasser som skal besøkes i løpet av 6 dager så det kan fort bli endringer i kjøreplanen.

Omn det er flere som har noe å bidra med så setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne tatt deg med på tur jeg Hunter, men er på arbeid i den tiden dry.gif

Synd du ikke kunne bidra, kunne hatt god bruk for din hjelp.

Jeg er på Birkeland (ved siden av lillesand, ved siden av kristiansand) i neste uke, og skal ut på fjorden der og teste litt. Hvis du tilfeldigvis kommer forbi går det kanskje an med en kveldstur mellom onsdag og lørdag. Men guide til arter kan jeg ikke der.

Jeg slår på tråden om det blir tid til et stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fredag drar jeg østover igjen. Denne gangen blir hele familien med, men jeg håper jeg kan få tatt meg en tur etter et par nye arter. Det blir i alle fall en tur til dyno slik at guttene kan få pyntet litt på artslistene sine. Når det gjelder meg selv så er jeg usikker på hvor mye tid det blir. Satser enten på en tur til Asker etter solabbor og dvergmalle (kortest kjøretid), eller til østfold etter sik og hvitfinnet steinulke (litt lengre å kjøre). Nipigget er også en jeg skulle ha fått krysset av.

Noen som vil anbefale det ene eller det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta ei økt etter tunga om det framleis er av interesse.

Det hadde vært moro det, men dette blir mer familieferie så det blir nok litt for langt å dra nedover til deg denne gang. Det er ikke sikkert det blir tid til å "lure" seg unna en gang, og om det blir det så kan jeg ikke stikke unna alt for lenge. Tusenfryd, og en eller annen dyrepark står blant annet på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.