Gå til innhold
Fiskersiden

Pc trøbbel. Trådløst nettverk er skrudd av.


tryta
 Share

Recommended Posts

Mor`n. :growl:

Jeg har ei frøken som har sett sitt snitt til å klå på pc`n min.

Jeg får ikke opp trådløse nettverk pga jeg ikke finner "bryteren"

Har prøvd FN+F2. Dette hjelper ikke.

Utgangspunktet for om mulig mere frusterasjon er selvsagt at det er en dell bærbar...

dell inspiron 1545.

Vanlig koble til,vis nettverk,diagnostisere,feilsøking hjelper ikke.

Slapp også pc`n i gulvet men det hjalp ikke annet enn at hjørnet på skjermdelen knakk.

Hadde uansett tenkt til å kjøpe en ny siden jeg er dritt lei den 9mnd gamle søpla.

Bare det at dritten liksom holder nede venstre musetast imens jeg flytter pekeren rundt er nok til å få meg til å se rødt.

Til stadighet blir at blået ut,og jeg sliter med ræva skjermkort tydligvis.

4700kr var definitivt ikke pc`n verdt.

:thumbsup::growl::lolu:

HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at driveren til Wifi kortet ikke er disablet? Har skjedd med min Dell laptop en gang. Gå inn i Device Manager: på XP høyreklikker du på My Computer og velger properties. Da får du opp System Properties, velg deretter Hardware-tab'en og sjekk der om du finner Wifi eller Wlan kortet ditt. Her er det mulig å disable/enable software driveren, og skru av/på selve kortet (a la "Fn+F2").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en fysisk bryter som faktisk bestemmer om trådløse nett skal søkes opp eller ikke?

Det har jeg hvertfall finni sjøl et par ganger jeg har slitt med det samme når jeg har lånt bærbare maskiner på jobben. Aner ikke om det er det på din ass, men du kan jo glo litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er til spesielt stor hjelp, men på min Dell Latitude E-serie er det en fysisk knapp for all trådløs kommunikasjon plassert på siden av PC'en oppe til høyre, det er et ikon som ligner på en radiomast..... :thumbsup: Dersom denne er i posisjon avslått (rødt merke vises) hjelper det ikke å aktivere noe som helst i SW iallefall.

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er til spesielt stor hjelp, men på min Dell Latitude E-serie er det en fysisk knapp for all trådløs kommunikasjon plassert på siden av PC'en oppe til høyre, det er et ikon som ligner på en radiomast..... :thumbsup: Dersom denne er i posisjon avslått (rødt merke vises) hjelper det ikke å aktivere noe som helst i SW iallefall.

Har trykket på masta og Fn knappen,men det dukker ikke opp noe som er til hjelp.

Har også prøvd det som er av innstillinger,gjenopprett til tidlige tidspunk,stirre hardt på skjermen å banne så høyt at drøvelen dirrer...

HATER pc`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned og installert Linux Mint. Det er bare å brenne ut, pakke cd i pc og trykke ja et par tre ganger, så er det ordnet. Da skulle alt på pc fungere automagisk. Om det ikke funker, anbefaler jeg avliving med haggle. Både linux og haggle er enkelt og tilfredsstillende. Du blir garantert fornøyd uansett hva du velger.

Jeg har reddet både min gamle bærbare, og madammens på denne måten. Gulle god som ny. Og ikke mere kødd.

Ikke la linux navnet skremme deg, det er dørge enkelt. Mora mi greier det.. :rolleyes:

http://www.linuxmint.com/download.php

Endret av Martins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle laptoper som har en fysisk bryter.

På den du har er det bilde av antenne på F2-tasten. Hvor også F2 er nedrykket og med blå skrift. mener å huske at FN skal brukes for å få funksjonen som er i blå skrift. dvs at da kun knappen skal trykkes ned uten bruk av fn eller andre "hjelpe"-taster.

Prøv det. I manualen står det på side 9 :

9

Setting Up Your Inspiron Laptop

Enable or Disable Wireless

To turn on wireless, with the computer turned

on, press the wireless key on the keyboard.

A confirmation of your selection appears on the

screen.

The wireless key allows you to quickly turn all

of your wireless radios (Bluetooth and WiFi)

off, such as when you are asked to disable all

wireless radios on an airplane flight. To turn

off all wireless radios, press this key once.

Pressing it again returns your wireless radios to

their respective states they were in before you

turned off wireless.

Linken til din maskin er her: (hos dell), side ni viser også bilde av tasten.

http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins1545/en/SG/F123H1D.zip

http://support.dell.com/support/edocs/systems/ins1545/en/index.htm

Håper dette er til hjelp.

Endret av Draugen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.