Gå til innhold
Fiskersiden

Sesongåpning båtfiske


Pero
 Share

Recommended Posts

Blir kjøp av "noen" kort ja, driver å maser på brodern om å få fingeren ut slik at vi kan få satt opp noe. Tar ferie siste i juli samt to første i august. Mulig jeg legger inn noe her om en ikke skal bort. Men det blir nok noen fredager gjennom sesongen. Jeg og Steinar skal til Gaula 1. uka i juli og det kan jo bli kult. Planene deres da? Mandal på deg Aasmund og Bjerkreim på Helge?

For meg blir det Gaula første veka i Juni og så blir det nok et par turar til Bjerkreim. Kjem til å følge med på kva som skjer i Mandal og ser ikkje heilt vekk fra at det kan bli ein liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Blir spennende å følge med på åpningen din der Helge:) Hvor er det du skal fiske? Vi skal jo opp etterhvert og er jo helt nye. Takker for alle tips du måtte kune sende:)

Ser at det er gått en del kort på hauge b og c men lite solgt på hauge a. Spennende å se hvordan salget ellers blir etter i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor her er det ikke så mange steder som er så dype, men har noen områder hvor det stuper stort sett rett ned til 300+. Har siklet lenge på å teste ut disse kantene. Har nok noe til låns. Tror jeg har 4 penn 3/0 high speed eller noe slikt med snøre på som bare ligger og slenger her. Er vel heller stang som kan være en utfodring, men mener jeg har et par 30 lbs liggende.

sier takker å bukker jeg,hva slags agn er i tankene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I og med at vi snakker om midten av mai går det nok i nyfiska sei. Evt blaindet med blåsjell i agnposer. Gir deg beskjed når det nærmer seg så avtaler vi bare noe ut fra været som råder.

Var elendig med sei utpå av alle ting og vi fikk vel ikke en. Jøgga fikk et par småttiser. Ble et par lyr som vi etterhert fikk sendt ned på 175 m, men kun ei lita brosme som ville ta. Måtte gi oss tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Hansi og meg kan jo ta en tur sammen ved tid og anledning. Jeg skal ha noe fri som sagt i mai måned, fredagen før- og uka etter 17. mai. Mulig kona vil ham meg med på et eller annet da hun også har tatt fri denne uka, men fiske får vi til. Men det er vel ikke bare for dere å ta fri midt i uka og regner med at det er lørdager og søndager som passer? Jeg er i oslo denne uka, tilbake fredag kveld og fisker sammen med tyskerne frem til og med torsdag. Så det kan hende vi kunne fått til noe allerede den fredagen?? Men kan dere evt da? Hadde egentlig forbeholdt dette til en egotrip, men er det forhold til det så kan vi jo se om vi får tatt en tur. Så kunne dere akklimatisert meg litt:) Blir selvsagt vindavhengig og dette vet en jo ikke så mye om før der og da. Pleier å sjekke status på lindesnes 0600 og beslutter meg stort sett utifra dette. Kan jo sende en pm på neste torsdag eller noe?

ps. masser av fin småsei i går, store stimer:) Ute en kjapp tur og fylte dunken. Jøgga fikk 2 brosmer på lørdag

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Hansi og meg kan jo ta en tur sammen ved tid og anledning. Jeg skal ha noe fri som sagt i mai måned, fredagen før- og uka etter 17. mai. Mulig kona vil ham meg med på et eller annet da hun også har tatt fri denne uka, men fiske får vi til. Men det er vel ikke bare for dere å ta fri midt i uka og regner med at det er lørdager og søndager som passer? Jeg er i oslo denne uka, tilbake fredag kveld og fisker sammen med tyskerne frem til og med torsdag. Så det kan hende vi kunne fått til noe allerede den fredagen?? Men kan dere evt da? Hadde egentlig forbeholdt dette til en egotrip, men er det forhold til det så kan vi jo se om vi får tatt en tur. Så kunne dere akklimatisert meg litt:) Blir selvsagt vindavhengig og dette vet en jo ikke så mye om før der og da. Pleier å sjekke status på lindesnes 0600 og beslutter meg stort sett utifra dette. Kan jo sende en pm på neste torsdag eller noe?

ps. masser av fin småsei i går, store stimer:) Ute en kjapp tur og fylte dunken. Jøgga fikk 2 brosmer på lørdag

jeg kan vel klare å få fri en onsdag eller fredag, ellers er helger mest safe, men når det gjelder fiske og jeg kan lure meg med mesteren fra mandal så må vell alt være mulig. :rolleyes: men send en pm du, når det passer deg best, så ser vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende!

Men for å si det sånn så var det en grunn til at jeg skreiv "utover i sesongen". Har nemlig booka alle helger fram til midten av mai med diverse.

Og helger er nok det beste ja, tror ikke arbeidsgiver er enig i at hjemmekontor er det samme som fiske... Merkelig det der....

Men jeg ville satt pris på å bli holdt oppdatert, for plutselig åpner det seg muligheter! Men det kan vi ta på PM, denna ørret-fangstrapporten er på en måte i ferd med å skli noe ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

var og kjøpte favorittagnet mitt makrell i dag ;) nå har den vært i mikseren sammen med reker og blitt til fine agnkuler :D Håper på moderat vind i morra så det kan fiskes på favorittplassen langt ute! satser på brosme og lange :D Fikk du svev på den honda'n din Pero, eller har du vært og handla ordentlig motor ( yamaha) :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var og kjøpte favorittagnet mitt makrell i dag :) nå har den vært i mikseren sammen med reker og blitt til fine agnkuler :D Håper på moderat vind i morra så det kan fiskes på favorittplassen langt ute! satser på brosme og lange :bbq: Fikk du svev på den honda'n din Pero, eller har du vært og handla ordentlig motor ( yamaha) :)

du må ha skitt fiske, hvor er det du har fått tak på makrellen? fiske mottak? ser fram til å lese rapporten :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dro til Båly på sightseeing,ville sjekke fiskebutikken der ute, og shoppet nyfisket makrell. I dette øyeblikk dupper han rundt ute på bølgene, og har hatt på en......

Mens jeg ligger landfast og seriøst vurderer å pumpe opp pontongen og fiske litt sø i morgen m femmer stanga..... Motoren starter ikke:( leveres inn til fix til uka. Ene dage sviver den som ei klokke, neste morgen kinner den bare......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.