Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske i Bjøra 2010


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med makk nok til og brøfø et middels stort afrikansk land og wobblers for et middels lands brutto nasjonal produkt er det litt av et "leverings" press no Henrik??

Nå er jeg ikke en god fisker, så jeg prøver å kompensere med stor mark og exelente Vaapput :) Føler ikke noe press, bare glede og spenning.

Ps. Jeg har jeg noen spesielle finske laksesluker også :D ..en del av dem står ikke noe tilbake for wobblere..

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Jeg har jeg noen spesielle finske laksesluker også :) ..en del av dem står ikke noe tilbake for wobblere..

Ja det tviler jeg ikke på :thumbsup: Skaff Rapala 32 grams gullsluk du, med fiskeskjellmønster på ytterside og et himmelsk oransje skjær, og en gange som jeg ikke har sett maken til. Sikkert noen igjen av denne i Finland. Gir mye for en sånn en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helsike !

Her er den jo, litt slitt i fargene riktig nok, men fullt brukbar. Hva er det du gjør mann, eksporterer en av de beste smykker ut av Trøndelag. Nå ble jeg faktisk ganske så matt.

En ting sier jeg deg Helge, prøv denne hvis elva får et klart konjakkskjær, og litt trøndersk sol. Og kjenn hvor den strammer opp lina, og bòrer seg ned i vannmassene. Og den deilige svake kontrollerte vippingen på stangtuppen :thumbsup:

Den kobber Hammersluken er en klassiker i Gaula den og, men den går bare og virrer like under overflata og er egentlig myntet på litt roligere og "grunnere" parti.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg noen gode (modelnavn, farver, link til gode bilder, gr. osv..) opplysninger om den, så skal jeg forsøke å jage opp noen til deg.

Skulle ikke forundre meg at du skulle klare å hoste opp denne, fra ei bortgjemt sjappe i Finland. Men det må jo fremdeles være endel av de der borte, en eller annen plass.

Det eneste jeg vet er at det stod rapala på den. Og jeg sjekket idag, den er ikke 32 gram, men 35 gram. Farge: GULL . Speilaktig gull på innside, og fiskeskjellmønster på ytterside med knallfint oransje/bronseskjær på en måte. Se linken til NM, der er den riktignok litt losslitt, men det er denne. Elbe tror jeg solgte denne for noen år siden, og den gikk visst under Blue Fox-serien (?) Men da var den knallfine yttersiden på sluken modifisert selvsagt til noe annet stygt mønster. Ikke sammenlignbart synes jeg. Jeg har selv ett eksemplar av akkurat denne som jeg fant igår. Den er ganske lang, smal øverst og bred nederst, med kraftig knekk på den tykke enden a la Buch Spesial, som jo også er en sluk som borer seg kraftig ned på seig og god strøm. Og begge sidene på sluken er helt like i fasong. Jeg fikk 2 stk. fra en fisker på gamlevaldet på Lundamo, som ville at jeg skulle sjekke de ut, da han hadde fått endel testsluker. Jeg "oppdaget" disse slukene når elva ble klar konjakk og der det fremdeles gjaldt å komme endel ned på enten kald elv eller på dype parti. Trønderskeia fikk nok også status som ufiskbar i forhold til denne, så du skjønner at jeg har en egen forkjærlighet for denne :rofl: Flere runder over et strekk med 3 gode sluker uten resultat flere ganger. Men denne gjorde jaggu susen hver gang, inntil jeg sleit bort begge B)

Da var det sorg i heimen ! Gråt nesten da den siste forsvant mellom 2 steiner.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tviler jeg ikke på :) Skaff Rapala 32 grams gullsluk du, med fiskeskjellmønster på ytterside og et himmelsk oransje skjær, og en gange som jeg ikke har sett maken til. Sikkert noen igjen av denne i Finland. Gir mye for en sånn en :rolleyes:

For to år siden fant jeg tilfeldigvis noen av disse + noen make, men litt lettere i en "billigkurv" i en sportsforretning i Herning, Danmark.

Det er ofte gullfine ting i slike billigkurver. Blue Fox Inkoo er en kopi, men fås ikke i samme farger som du nevner over. Holografisk Gull og Kobber/Orange har gitt meg mange fisk og flere mistet i Figgjoelven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du på nett der oppe, slik at du kan holde oss oppdatert?

Selv har jeg endelig fått klarlagt at jeg får fri fra jobben, så jeg og Vassfis fyker nok oppover tirsdag ettermiddag.

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F***, det er noe som ikke stemmer!

14. mai og enda 8 dager til jeg er i elva, hmmmm dette blir en hard uke.

Skitt fiske til de heldige som får prøvd vakre Bjøra før meg i år.

Jaja, tipper jeg drar på den lokale sportsbutikken i dag for å kjøpe ny fersk sene. Så kan jeg jo slå ihjel tid med klargjøring den kommende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F***, det er noe som ikke stemmer!

14. mai og enda 8 dager til jeg er i elva, hmmmm dette blir en hard uke.

Skitt fiske til de heldige som får prøvd vakre Bjøra før meg i år.

Jaja, tipper jeg drar på den lokale sportsbutikken i dag for å kjøpe ny fersk sene. Så kan jeg jo slå ihjel tid med klargjøring den kommende uke!

Stakkars deg, men jeg må vente ennå lenger, begynner 30.5 på Røttersmo/Skjørland!!!

Lange dager, ja......

Har du nok 42, du vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, men jeg må vente ennå lenger, begynner 30.5 på Røttersmo/Skjørland!!!

Lange dager, ja......

Har du nok 42, du vet?

Klarer meg, men det minker når den ene etter den andre fiskekameraten bare må ha!

Om du har noen til overs så har jeg en fiskekompis eller to som er interessert. De kommer begge til Bjøra den 29.05.10, så da kan vi jo gjøre en handel om det passer seg. Ellers er det rift om nr 138.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg, men det minker når den ene etter den andre fiskekameraten bare må ha!

Om du har noen til overs så har jeg en fiskekompis eller to som er interessert. De kommer begge til Bjøra den 29.05.10, så da kan vi jo gjøre en handel om det passer seg. Ellers er det rift om nr 138.

Det var slemt det - jeg er kompis med 666, så den 22 skal jeg f?%&¤% i vellinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer meg, men det minker når den ene etter den andre fiskekameraten bare må ha!

Om du har noen til overs så har jeg en fiskekompis eller to som er interessert. De kommer begge til Bjøra den 29.05.10, så da kan vi jo gjøre en handel om det passer seg. Ellers er det rift om nr 138.

138 er fraværende hos meg (tror jeg) Ellers så har jeg sikkert 1, kanskje 2 stk 42 til overs. Må sjekke når jeg kommer på land 19.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5116427.ece

Ser på målestasjonene i Namsen at det er mye vann på gang. Er vel ikke optimalt at Namsen demmer opp Bjøra, men det er vel heller ikke noe nytt av året :-) Erfaringer / meninger ? Kom igjen. 19. drar jeg og NilsMaster og gleder oss som unger på 17. mai, gode forhold eller ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.