Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske i Bjøra 2010


Nils Master
 Share

Recommended Posts

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5116427.ece

Ser på målestasjonene i Namsen at det er mye vann på gang. Er vel ikke optimalt at Namsen demmer opp Bjøra, men det er vel heller ikke noe nytt av året :-) Erfaringer / meninger ? Kom igjen. 19. drar jeg og NilsMaster og gleder oss som unger på 17. mai, gode forhold eller ikke :-)

Namsen faller fort mens Bjøra trenger litt lenger tid på å stige, så ikke noe å bekymre seg for. Etter å ha sett yr vil jeg påstå at dere får flotte vannforhold. Det fine med Bjøra er at den fisker bra når det er ufiskelig i Namsen. Det er tre vald mellom dere og Namsen, så rett drag vil dere ha. Ellers skal vel NilsMaster til topps i Bjøra mot helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 316
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bertnem viser ikke riktig vannstand nå ihvertfall. Namsen er STOR. Gå inn f.eks. på www.namsen.dk og trykk på web kamera nede til høyre - båtplassen m.m. er borte. Kan ikke huske å ha sett bilde av henne så stor (gamle bilder med isløsning, ja, men........). Kommer det ikke fisk på elva nå, da kommer det aldri. Kun dager igjen.......

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble stengene pakket ned for denne turen. Valgte å droppe fisket de siste 12 timene ettersom Bjøra og Namsen gikk langt over sine bredder. Har steget noe voldsomt det siste døgnet, regnvær den 15 og voldsomt til snøsmelting har skylda for det. På grunn av stor Namsen var det ikke noe drag i Bjøra. To lakser er alt jeg har sett, men dessverre hang det en reservasjonslapp på disse to hvor det stod Henrik på den ene og Nils Master på den andre. Tror dere, og alle andre som kommer oppover om en uke vil få noen veldig fine dager. Mulig jeg selv kjører oppover en tur hvis forholdene er tilstede. Snakka med de som fisker på Nedre Røttesmo, de hadde mista to første døgnet. Så laksen er der.

Turen i bilder, de få jeg tok.

Det var mye av dette

104652_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42095/104652.jpg

104653_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42096/104653.jpg

Og en direkte konsekvens av det ble dette

104655_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42098/104655.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann der gitt det er synd at det blir slik da man får seg en tur,men været er det litte og gjøre med. Det der ut som en flott plass :P

Hehe

Etter å ha fisket Bjøra noen år, må jeg si at jeg alltid heller vil være der når elva er stor enn når den er liten ;)

Flomperiodene gjør det jo vanskeligere å fiske, men jeg tviler ihvertfall ikke på at det går fisk. Bjøra er toppers når den er stor, under forutsetning av at du har tilgang på båt. Å fiske fra land når elva går langt inn i skogen er jo ikke så kult :blush:.

Men, når det er sagt er det vel stort sett bare de som har sesongkort på Campingen som ikke rår over båter. Alle andre vald har båter, og vannføringen har mindre å si. Ihvertfall når det mye vann. Å fiske Bjøra med båt på lite vann er ihvertfall myyyye kjipere.

Synes jeg:

Stå på til dem som er der allerede, og ikke minst turbolaget som snart reiser opp :goodjob:

neste år er jeg med, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article5116427.ece

Ser på målestasjonene i Namsen at det er mye vann på gang. Er vel ikke optimalt at Namsen demmer opp Bjøra, men det er vel heller ikke noe nytt av året :-) Erfaringer / meninger ? Kom igjen. 19. drar jeg og NilsMaster og gleder oss som unger på 17. mai, gode forhold eller ikke :-)

Beste mulighet dere har er vel å dra opp til Eidsvatnet og otre etter "nams-blankjinn". Nei, dette ser ikke bra ut, spøk til side. Men, dere gamle-kara, Oteren, Olav, eller for den sags skyld Gamle-Erik, dette er vel en stund siden selv dere har opplevd ? Bjøra 15.-25. mai er vel fortsatt for enten pingviner, eller de med snorkel ? Eller, i gode år, de som tygger og får småereksjon av noen markklyser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storskogmo skullle være utmerket nå. det er jo ovenfor strykene dned mot Himo-Rodum. Der er det ledig både båt og husvære der oppe frem til onsdag kl 12.00, så vidt jeg vet. Med båt spiller det ingen rolle hvor stor elva blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storskogmo skullle være utmerket nå. det er jo ovenfor strykene dned mot Himo-Rodum. Der er det ledig både båt og husvære der oppe frem til onsdag kl 12.00, så vidt jeg vet. Med båt spiller det ingen rolle hvor stor elva blir!

Hei Per !

Hvor langt opp demmer Namsen egentlig. Storskogmo ?

Endret av GinTonic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Per !

Hvor langt opp demmer Namsen egentlig. Storskogmo ?

Kommer litt an på hvor stor Namsen blir. Går den virkelig grisesvær blir draget merkbart redusert, men ikke som på Himo-Rodum der det blir helt dødt. Spør Stig eller Gammel-Erik, de vet nok sånn ca i kubikk når effekten melder seg på Storskogmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt pakket og klart for avreise Bjøra, men jeg må si at jeg er svært usikker på hva uka vil bringe. Flomstor Namsen nå, som renner inn i Bjøra og demmer opp. Litt kaldere i dag, men yr truer med 20 grader igjen på onsdag. Skal vi få håpløse forhold hele uka, eller skal vi kanskje få oppleve det magiske døgnet der alt stemmer.......

Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ferden, måtte de høyere makter være med eder. Forspillet er alltid det morsomste, dere er nå der og kjenner lukta av elv. Og tjuvstarter før oss andre som bare må sitte hjemme og se vannstand etc. via nett :)

Ikke glem pute under r..va nåda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt pakket og klart for avreise Bjøra, men jeg må si at jeg er svært usikker på hva uka vil bringe. Flomstor Namsen nå, som renner inn i Bjøra og demmer opp. Litt kaldere i dag, men yr truer med 20 grader igjen på onsdag. Skal vi få håpløse forhold hele uka, eller skal vi kanskje få oppleve det magiske døgnet der alt stemmer.......

Tiden vil vise.

god tur, og for Guds skyld hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt pakket og klart for avreise Bjøra, men jeg må si at jeg er svært usikker på hva uka vil bringe. Flomstor Namsen nå, som renner inn i Bjøra og demmer opp. Litt kaldere i dag, men yr truer med 20 grader igjen på onsdag. Skal vi få håpløse forhold hele uka, eller skal vi kanskje få oppleve det magiske døgnet der alt stemmer.......

Tiden vil vise.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alt pakket og klart for avreise Bjøra, men jeg må si at jeg er svært usikker på hva uka vil bringe. Flomstor Namsen nå, som renner inn i Bjøra og demmer opp. Litt kaldere i dag, men yr truer med 20 grader igjen på onsdag. Skal vi få håpløse forhold hele uka, eller skal vi kanskje få oppleve det magiske døgnet der alt stemmer.......

Tiden vil vise.

Snakket med Skogmo nettopp, og elva er på vei tilbake. 3,5 grader i vannet. De har vært bort på noen blanke, så dette lover nok godt for dagene fremover. Skitt fiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Skogmo nettopp, og elva er på vei tilbake. 3,5 grader i vannet. De har vært bort på noen blanke, så dette lover nok godt for dagene fremover. Skitt fiske !

Det høres bra ut! Suger til meg alt som kan være positivt nå. Hørte nettopp at grunneieren på Stor-Skogmo var bekymra for gapahuken sin, og den står ikke akkurat i fjæresteinene..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut! Suger til meg alt som kan være positivt nå. Hørte nettopp at grunneieren på Stor-Skogmo var bekymra for gapahuken sin, og den står ikke akkurat i fjæresteinene..........

Huffda, da er det vann i grillen også.

På den annen side kan du alltid ha kald pils i hvilebua, og slipper å gå den lange veien ned til elvebredden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.