Gå til innhold
Fiskersiden

wobbler type mjøsa?


Nordan
 Share

Recommended Posts

Blått , grønnt , sølv , popcorn , perlemor 10-15cm det meste går .. Det handler mer om å være på rett plass ..

Tok som eksempel en liten tass i overflata midt på dagen i går sånn det var da... så som sagt treffer du fisken så er vel det meste gangbart av det ovenfor..

edit; wobblere på mjøsa , bomber 15a , strikepro 10,5cm , rapala husky jerk , tomic 4" / 5" , lappia , yo zuri osv osv..

Endret av T.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devon, agnskaller f.eks av wobblere styr unna de med brå bevegelser, selv om jeg vet det er tatt fisk på Tomic allerede. Måtte jeg valgt wobbler ville jeg kjørt med Rapala Orginal eller Husky, Strike Pro, Varla eller Velho, samt wobblere med lignende gange med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om hvilken wobbler type som egner seg best i mjøsa, nå så tidlig på våren..

Vært utpå 2 netter på rad nå for å prøve litt. Men dødt, er vel rett å si:(

Prøvd stort sett igjennom hele skrinet, både på dyprigg og lenger opp i overflaten..

I prioritert rekkefølge: Agnskaller, Apex, Tomic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med skjesluker på Mjøsa da? Har igjen et par elgamle jeg har fått. Mistet en stor en i fjor, juni, på det, sammen med sluken da den fordømte sluklåsen gikk opp (og mistet enda en sluk i kjeften på en i Storsjøen da snøret hadde tvinnet seg i toppen av stanga - amatør!).

Stang ut år i fjor, med kun en liten sak, men det var mange som tok etter skjeslukene og devon (jeg er vel en av få som opplever at fisken glipper hele tiden på devon...). Wobbler ville ingen ta, verken på våren eller sommeren. Har fått tips om tomic av en proff på jobben da, så får se.

Må først få hentet båten, men det er litt vanskelig når jeg har solgt bilen, og når fruen synes vi kun skal klare oss med èn bil en stund, og hennes ikke har hengerfeste blir det vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv 1 treble i større størrelse bak devonen, gi f i det kråkereiret av krokoppsett som er vanlig på de. Tomic er en knall wobbler det, antagelig den beste, men IKKE i kaldt vann.

Abbor fisker mye i kaldt vann, så han vet hva han snakker om når det kommer til betesvalg i kaldt vann. Agnskaller overgår ALT.

Skjesluker er giftige, men gangen er avgjørende her også, storauren i 1.6knop har passende gange nå, men jeg heller mer til skjesluker midt på sommeren og fart over 2knop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken i Mjøsa har krøkle som viktigste byttefisk, på Tyrifjorden er det sik, antar det er grunnen til at ørretene på de to innsjøene generellt oppfører seg temmelig forskjellig.

Bruker krøkle, laue, småsik og mindre lagesild i agnskallene på Mjøsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.