Gå til innhold
Fiskersiden

Dette er ******! Det er det det er!


rug
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Er ikke akkurat Langtvekkistan jeg bor, det er over 100 000mennesker innen for en times kjøring her. Og om jeg velger å fiske sø på denne tiden av året, skal det godt gjøres å være alene de beste stedene, f.eks Etnefjporden og Vats. Selv velger jeg å fiske andre ting, og det er en annen mulighet.

>100k mennesker.

Det er jo AKKUART dette jeg sier jo!

Innen den samme timen har dere 1000 ganger mere kystlinje enn oss å fiske på også.

1/10 del av folkemassen og 100 ganger kystlinje.Se på et hvilket som helst kart over Norge så ser du dette.Bare rundt karmøy er det flere ganger kystlinje enn det vi har her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Cral... du høres ut som en suttrende drittunge i innleggene dine her.

Om du vil fiske alene, pakk lett og bruk beina langs fjorden eller fisk på tidspunkt ingen andre fisker.

Erlend og jeg er ofte ute der andre fisker etter SØ og har enda ikke hatt noe særlig problem med at det er noen på de plassene vi liker når vi kommer. Vi starter tidlig!(dessuten skremmes de fleste vekk fra vårt nærområde når vi denger bly og agn avgårde.. hehe) De som jakter etter SØ kommer ofte bort og slår av en prat og det er jo bare hyggelig, og det er mange mange plasser innenfor gang avstand som er helt uten andre mennesker når du først kommer deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er herlig at det er fluefiske etter sjøørret/ørret som har blitt populært. Det plager ikke meg at de står og pisker vannet til skum. Det er jo som regel ikke stort de får likevel. Tenk hvis alle disse trendnissene skulle begynne å fiske på en effektiv måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MP

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Nåja sjøørretfiske i fjorden er jo rimelig oppskrytt.Virker som mange tror at det bare er å ta en tur ned i sjøen og plukke opp en 2-3sø pr tur[ :D ] Kanskje ikke så rart etter alt som skrives i div blader.I år har det vært spesielt ille med folk.

MEGET enig! Tok en god stund før jeg begynte å ta annet enn "slengere"...

Omvendt for meg!! Før fikk jeg bra med fisk, nå bare slengere!!!

Årsaken er vel at jeg skyr folk, mer enn en er for mye for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt vittig, og illustrativt på egoismen som rår.

Jeg starter en tråd med følgende fokus:

Dette er ******! Det er det det er! Nå blir det enda flere knølhuer langs vannkantene. Mere søppel, mere bråk osv osv....Sukk.

Og debatten ender opp med hvor trangt det blir langs vannkanten...

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rolf.B

Ble litt nyskjerrig jeg nå. Fiskemannen hva er din definisjon på å fiske effektivt?

Mener du at fluefiske ikke er effektivt på sjøørret?

Hva er egentlig en trendnisse?

Min definisjon av effektivt fiske er å fiske med det som man til enhver tid får mest fisk på. Jeg gjør ikke nødvendigvis det selv, jeg fisker med det jeg synes er morro.

Jeg vet at fluefiske mange ganger kan være det mest effektive etter sjøørret, jeg fisker også med flue selv. Men det er vel ikke til å komme bort fra at det jevnt over taes mindre og færre fisk på flue (jamføre rekordlistene)

En trendnisse er en person som hiver seg på det som til enhver tid er populært. Det er en del mennesker som har sett på Bård og Lars og derfor har puttet golfkøllene i skapet og kjøpt seg fluefiskeutstyr. Neste år har de sikkert haglegevær og fuglehund eller danser jazzballett, det kommer an på hva som blir den nye trendhobbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen er egentlig ganske trist. Minner meg om en lignende diskusjon som gikk i aftenposten om sinte middelaldrende menn som trodde de eide løypene i marka. Noen er alltid først ute men det må da være plass til andre også selv om de kanskje kan skryte på seg å være pionerene. Det var faktisk noen før DEG også. Kall meg gjerne trendnisse [ :D ] men jeg er her for å bli.[ :D ][ :D ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er norske fiskere som kommer til, hva med pengesterke utlendinger. Jeg og noen kompiser er aktive fluefiskere etter brunørret. Noe av det vi ser er at innlandselver privatiseres og leies ut for blodpris til utlendinger. Da kan man si at det er bare å gå lengre til skogs eller finne seg andre plasser, men spørsmålet er hvor langt det skal gå før vi må tjene fett for å komme til i elvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av rug

Dette er litt vittig, og illustrativt på egoismen som rår.

Jeg starter en tråd med følgende fokus:

Dette er ******! Det er det det er! Nå blir det enda flere knølhuer langs vannkantene. Mere søppel, mere bråk osv osv....Sukk.

Og debatten ender opp med hvor trangt det blir langs vannkanten...

Sukk...

sitat:Opprinnelig postet av rug

Arnie;

Fiske i Norge, som vi kjenner det vil forsvinne sakte men sikkert, særlig med høyre og frp som sterke partier. Disse partiene vil kutte i subsidiene, og da må bønder/ grunneiere tjene penger annetsteds hen.....

-og ender denne tråden med politikk er vi vel kommet ennå mere ut å kjøre..? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Laksefiskern

sitat:Opprinnelig postet av rug

Dette er litt vittig, og illustrativt på egoismen som rår.

Jeg starter en tråd med følgende fokus:

Dette er ******! Det er det det er! Nå blir det enda flere knølhuer langs vannkantene. Mere søppel, mere bråk osv osv....Sukk.

Og debatten ender opp med hvor trangt det blir langs vannkanten...

Sukk...

sitat:Opprinnelig postet av rug

Arnie;

Fiske i Norge, som vi kjenner det vil forsvinne sakte men sikkert, særlig med høyre og frp som sterke partier. Disse partiene vil kutte i subsidiene, og da må bønder/ grunneiere tjene penger annetsteds hen.....

-og ender denne tråden med politikk er vi vel kommet ennå mere ut å kjøre..? [ :D ]

Uppssss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.