Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk to fluer fra samme avsender i dag. En Sierragorva og en Zonkervariant. Må være ifra Erik de. Du binder flotte fluer!!!!!!!!! Får se om de ikke får dyppet seg i Orkla neste uke, men de er kanskje litt små til vannføringen nå til dags! Uansett så var de fine!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker..må bare få summet meg etter ei helg intens fiske og få sendt resten av fluene til gjengen.

når det gjelder denne flua så er eneste forskjellen på flua at fremrekroppshalvdel er byttet ut fra sort litebrite til litt varierte farger. noen har fått kelly green firestar noen andre har fått shrimp firestar. på originalen bruker jeg hot orange hane. dere har fått vanlig orange, eller orange over cream som den vel egentlig heter.

hvis det er noen spørsmål til hvordand enne bindes så er det bare å fyre løs. det er en skikkelig giftig flue i elver som litt naturlig rød eller brunfarget.

ps. håper dere får fisk på dem folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mottatt totalt 9 (+ Erik sin nattflue). Skal få ut siste bilder i løpet av uka.

Vil gi alle et generelt tips til krokfluer: Sett av en liten plass mellom hodet og krokøyet til styrende knute, ikke klin hodet helt opp i krokøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Har mottatt totalt 9 (+ Erik sin nattflue). Skal få ut siste bilder i løpet av uka.

Vil gi alle et generelt tips til krokfluer: Sett av en liten plass mellom hodet og krokøyet til styrende knute, ikke klin hodet helt opp i krokøyet.

har ikke hatt noen problemer med å kjører styrende knuter på mine fluer. mulig jeg binder en annen knute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Litt spennende å høre om noen har fått utbytte av flueringen. Selv har jeg lufta flere av fluene jeg fikk, og mista en laks på Rotenon som jeg fikk av Robertar. Har blitt med det enn så lenge, de fleste skal testes nå som jeg drar til Surna om en uke. Regner med at folk har glede av at andre får fisk på fluene de har bundet.. Hadde vært veldig moro om noen fikk fisk på flua mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av max_fishing

sitat:Opprinnelig postet av MP

Merkelig at ingen har fått laks på flua mi. Den eneste konklusjonen jeg kan trekke er at ingen har prøvd den [ :D ]

jeg bandt en variant av flua di og hadde laks etter den men ville ikke ta..

Var nok fordi du bandt en variant[ :) ][ :D ]

Neida, har knapt brukt den selv i år. Har vært regnskyer over hodet mitt uansett hvor jeg har vært, så da har den fått hvile..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

er gått noen måneder nå..

er det for meget at spørge fluesjef espen om å legge ut bildene snart;):?

05102005132706SB7877upn5R3.jpg?66

her er et dårlig bilde av flua. bildet er tatt under fiske på holmesland A da jeg fisket sammen med roar velle fra forumet. mangelen på laks får ta skylda for dårlig foto[ :D ]

satser på at espen tar noen bedre bilder[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.