Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Tommy Vik

Da har flua til Vidar funnet fram til postkassa mi! Absolutt en flue som kommer til å få sjansen i år..VJA: er det under noen spesielle forhold som du har best erfaringer med denne flua?

Jeg bruker den typen fluer når vannet er i grenseland mellom farget og klart, og det er solfylte dager, i Namsen og Gaula der jeg har fisket mest. Binder den både som tube og krokflue alt etter vanntemperaturen. Har hatt suksess med den som stor tube. (12 cm vinge) i Namsen og som liten krokflue (enkel 9). Så det er bare og prøve. Har den i min boks i de fleste varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av VJA

sitat:Opprinnelig postet av Tommy Vik

Da har flua til Vidar funnet fram til postkassa mi! Absolutt en flue som kommer til å få sjansen i år..VJA: er det under noen spesielle forhold som du har best erfaringer med denne flua?

Jeg bruker den typen fluer når vannet er i grenseland mellom farget og klart, og det er solfylte dager, i Namsen og Gaula der jeg har fisket mest. Binder den både som tube og krokflue alt etter vanntemperaturen. Har hatt suksess med den som stor tube. (12 cm vinge) i Namsen og som liten krokflue (enkel 9). Så det er bare og prøve. Har den i min boks i de fleste varianter.

blir nok pent nødt til å binde den opp i ulike størrelser[ :) ] har tro på at den flua kan fiske bra i orkla også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått flua til Espen i retur ja,, men har ikke fått anledning til å sende den igjen pga at jeg er på nordsjøen og min kone er bortreist,men hun kommer hjem i morgen og skal få henne til å sende den så snart som mulig..

Ellers håper jeg alle dere andre har fått flua mi, hvis ikke gi beskjed

En ting til, jeg fikk ikke tid til å lakke hode på flua for jeg måtte reise på nordsjøen så det er kun brukt litt lynlim, men dere kan jo lakke hode selv hvis dere mener den trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

lynlim er sterkere og bedre enn lakk. Bruker det selv på alle mine fluer.

Lakker du ikke over lynlimet etterpå?

Pleier å bruke ørlite lynlim selv, og deretter lakk. Litt pirkete med lynlimet så det ikke kommer på vingen, da er det bare å kaste flua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dette blandes kan det bli hvitt.lakken holder aldri særlig lenge. bruker man lakk bør man bruke tynn lakk og lakke en 4-5 ganger..dette tar for lang tid synes jeg. super limet er mye sterkere. man får ikke så blank og fin overflate som med lakk. men så binder ikke jeg konkuransefluer heller..

jeg bruker KUN loctite 406. endast det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.