Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av jamolund

Har alle fått min flue? I følge sambo er det ikke kommet flere fluer til meg mens jeg har vært i Lofoten (klarte nesten å ta kontakt, VJA).

Flua er tenkt brukt i skumring/overskyet vær i sakteflytende partier av elva. Har kun testet den i Nidelva, og det er ikke mye til test...

/JanA

/JanA

Jeg har fått flua di,den virker meget spennende til det meste av laksefisket mitt ihvertfall[ :) ] den skal få dyppa seg om ''KUN'' 9 uker[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er foreløpig ankomne fluer lagt ut med beskrivelse på fluesiden. Har jeg gjort noen bommerter med bilder, navn eller beskrivelser, vennligst send meg en PM.

Kommer samtidig med et forslag/forespørsel. Ettersom jeg vil motta fluer fra alle dere og ikke har til hensikt å bli sittende igjen med dem, kanskje vi etter at runden er ferdig kunne "lodde ut" eller lignende alle rundens fluer. Eller vi kunne ha dem som premie i en eller annen konkurranse, eller gi dem "til et godt formål". Kom gjerne med forslag på dette dere som er med i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Ettersom jeg vil motta fluer fra alle dere og ikke har til hensikt å bli sittende igjen med dem

Så fluene våre er ikke gode nok for deg?? [ :) ]

Neida, det er et fett for meg hva du gjør med de! Premie i en konkurranse er ingen dum ide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOPS ser nå at jeg har glemt å legge ved de arkene jeg printet ut med avsender og bindebeskrivelse.

Om det var denne flua var den nok sikkert fra meg [:I]

gullflua.jpg

Kropp

tip: noen runder med oval søvtinsel

butt: Orange uni stretch

Tag: Sort struts

Kropp: Gull holo lagartun flatbraid

Hale: Gull fluor fiber

Undervinge: Orange tempelhund

Overvinge: Lys brun tempelhund

Hackle: Sort

Bindetråd: Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEn flua går bare under navnet gullflua og finnes også med sort overvinge. Personlig har jeg best erfaring med den brune. Har også bundet den der uten orange undervinge. Før pleide jeg å bruke orange antron som hale men har forelsket meg i fluorfiber fortiden heh. Første gang jeg prøvde den ga den fisk hver dag i 6 dager i orkla før jeg hadde en dag uten fisk på land. En flue jeg bruker mye og den tar fisk der hvertfall !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Så dette ring opplegget først nå[:I] Kjempe bra tiltak må jeg si!

Er ikke den ivrigste laksefiskeren selv, men har bindt litt laksefluer også. Uansett artig å se at slikt fungerer, kansje det er duket for flere slike fluebinder ringer snart!?

Hadde jo vært gøy med en ring for sjøørretfluer også da[ :) ]

Flere her som er interesert ?

Kansje ikke rette forumet dette da, men[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flueringen nr 1. er i avsluttene faser, nå høster vi bare fruktene:)..

Vet ikke om jeg eller vi starter opp en ring nr 2 nå rett før sesongen. Jeg tviler på at jeg får tid tid det. Fluering nr 1 synes ihvertfall jeg virker som en suksess..

Tanker jeg har om fremtidige ringer:

Ønskering, man kan ønske seg en spesifikk flue av andre i ringen..

byttering, man lager den fluen man bitter best og bytter den mot de fluene de andre lager bedre..

flestfisk 2005 ring, vi lager en ring med de fluene vi fikk mest fisk på i 2005

tubering.

laksenymfering

andreringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.